Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای عالی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را ملاک قرار می‌دهد، اما بجای نظارت، اجرای آن را اختیاری اعلام می کند. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو-مصطفی رحیمی؛ در گزارش‌های قبلی «پرونده مکتب‌خانه» به این جا رسیدیم که مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران قول داد تا تمام مدارس دولتی در حاشیه تهران که با عنوان آموزشگاه فعالیت می‌کنند به مدرسه تغییر نام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  از پرونده ویژه مکتب‌خانه بیشتر بخوانید:
تغییر کاربری زیر پوست امین‌آباد / فرماندار شهر ری پاسخ دهد! تناقض‌گویی مسئولین؛ آموزشگاه یا مدرسه؟ پیگیری‌های خبرگزاری دانشجو جواب داد؛ بازگشت نام مدرسه بر تابلوی مدارس
در طی تحقیقات خبرنگار خبرگزاری دانشجو متوجه شدیم تغییر نام مدارس دولتی به آموزشگاه در بعضی مناطق استان ها بویژه مناطق محروم و روستا نشین اجرا شده است به همین خاطر به سراغ عالی‌ترین مرکز آموزش و پرورش رفتیم تا این امر مهم را پیگیری کنیم. در ادامه پاسخ کتبی شورای عالی آموزش و پرورش به سوالات خبرگزاری دانشجو در رابطه با نام‌گذاری مدارس دولتی را مشاهده می کنید.

برای نامگذاری واحد‌های آموزشی از چه عنوانی استفاده کرد؟

ملاک عمل و اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در آموزش و پرورش؛ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌باشد و هر طرح و برنامه‌ای که قرار است در آموزش و پرورش اجراء شود باید بر اساس سند تحول بنیادین تهیه، تدوین و اجرایی شود.

بر اساس «آئین نامه اجرایی مدارس» مصوبه جلسه ۶۵۲ تاریخ ۲۰/۵/۷۹ شورای عالی آموزش و پرورش

ماده ۱) مدرسه از مهم‌ترین نهاد‌های اجتماعی، تربیتی، آموزشی و اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماعی و کشف استعدادها، هدایت و رشد متوازن روحی، معنوی و جسمانی آنان بر اساس اهداف مصوب دوره‌های تحصیلی، برابر ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش تاسیس و اداره می‌شود؛ بنابراین به کار بردن عنوان «مدرسه» به هر شکلی، فقط برای واحد‌های آموزشی و پرورشی که بر اساس مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش به صورت دولتی یا غیر دولتی تاسیس و اداره می‌شوند و آموزش‌های رسمی را ارائه می‌دهند، مجاز می‌باشد.
پیشنهاد می‌گردد با توجه به اینکه در سند تحول بنیادین بار‌ها به واژه «مدرسه» اشاره و تاکید شده است، حتی الامکان برای نامگذاری واحد‌های آموزشی و پرورشی از بکار بردن واژه‌های دیگری غیر از واژه «مدرسه» خودداری نمایند.

لازم به یادآوری است که یکی از وظایف شورای عالی آموزش پرورش نظارت بر اجرای درست سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در آن به صراحت به عنوان " مدرسه " اشاره شده است.
 
با کمی تامل چند سوال در ذهنمان نقش می‌بندد:

چطور می‌شود به مجموعه ی وزارتخانه یا نهاد دولتی به عنوان مجری قانون بگوییم که حتی الامکان قانون را رعایت کند؟!

چگونه چنین شورایی که  نمی‌تواند در امرمهمی همچون  نظام آموزشی کشور بر اجرای درست اسناد بالادستی پاسخی قاطع بدهد به عالی‌ترین رکن آموزش و پرورش تبدیل شده است؟

پیش از این وزیر آموزش و پرورش قول داد که در این رابطه اگر تخلفی صورت بگیرد حتما برخورد می کند. حال باید دید که آیا وزیر محترم به وعده ی خود عمل خواهد کرد؟   بیشتر ببینید: واکنش وزیر آموزش و پرورش به تغییر نام مدارس به آموزشگاه      رهبر معظم انقلاب فرمودند: « مسئله‌‏ى فرهنگ و تعلیم و تربیت، مسئله‏‌ى اول در نظام ماست » بنابراین آیا این بی قانونی و نظارت ضعیف بر اجرای سند تحول بنیادین که مسئله ی حیاتی و بنیادی در توسعه و آینده ی کشور است در مهمترین وزارتخانه کشور پایان خواهد یافت؟!
 خبرگزاری  دانشجو به دلیل نقش مهم آموزش و پروش در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی همچنان مشکلات و اهمال کاری‌ها در سیستم آموزش و پرورش کشور را در پرونده ی ویژه " مکتب خانه " دنبال خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عالی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکتب خانه وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت:فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در موضوع مدرسه سازی جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود:استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های نیازمند به توجه در موضوع فضای آموزشی است که خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم و عنایت و توجه ویژه سازمان نوسازی کشور و همچنین استاندار آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یک هزار و ۳۴ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی استان اضافه شده و بیش از یک هزارو ۸۰۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:نیاز استان آذربایجان‌غربی در موضوع کلاس‌های درس و رسیدن به متوسط کشوری، تعداد ۵ هزار کلاس درس است که امیدواریم با شروع نهضت مدرسه سازی در استان و توجه مسئولین استانی و کشوری، در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد:مهندس رحمانی از نیرو‌های متعهد و کاربلد استان آذربایجان‌غربی بودند و در زمان حضورشان در سازمان نوسازی مدارس استان، منشأ فعالیت‌ها و برکات مهمی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود:امیدواریم مهندس صدقی نیز با روحیه جهادی وارد میدان شده و در مسیر توسعه فضا‌های آموزش و پرورش استان گام بردارد.

مطهری گفت:موضوع تحول در آموزش و پرورش نیازمند ۳ عنصر محتوا، فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی است و برای رسیدن به نقطه آرمانی در این موضوع باید به همه این موارد و عناصر توجه کافی و وافی صورت پذیرد.

در پایان این مراسم، با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط، «پیام صدقی» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مداس آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات «قهرمان رحمانی» مدیرکل قبلی این مجموعه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس