Web Analytics Made Easy - Statcounter

والی هرات در غرب افغانستان با اشاره به حمله شب گذشته به عزاداران در مسجد امام هادی (ع) تاکید کرد که وحدت شیعه و سنی با حملات تروریستی از بین نمی‌رود. ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات با اشاره به حمله انتحاری ناموفق در ناحیه دوم شهر هرات اظهارداشت که هدف عامل انتحاری حمله به مراسم مذهبی در مسجد امام هادی (ع) بود که با هشیاری نیروهای امنیتی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با محکومیت حمله انتحاری شب گذشته گفت که وحدت شیعه و سنی با حملات تروریستی از بین نمی‌رود و تروریست‌ها همواره دشمنی خود را با مردم مسلمان و اسلام نشان داده‌اند.

به گزارش جمهور، شب گذشته با هوشیاری نیروهای امنیتی، حمله به مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) ناکام ماند.

والی هرات همچنین اظهارداشت که طراحی و اجرای چنین حملات تروریستی اگر چه با نیت شوم دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مذاهب صورت می‌گیرد اما در واقع پیوندهای دوستی و برادری اهل تسنن و تشیع را بیش از گذشته استحکام می‌بخشد.

مسئولیت حملات انتحاری به هرات را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.

با روی کار آمدن نیروهای محافظ مساجد، از حملات تروریستی به مراسم‌های مذهبی در بسیاری موارد جلوگیری شده است.

در سالهای اخیر حملات علیه علما، شخصیت‌ها و مساجد شیعیان افزایش یافته است.

 برخی کارشناسان می‌گویند که یکی از اهداف اساسی سعودی‌ها خالی کردن غرب افغانستان از حضور شیعیان است. غرب افغانستان و ولایت هرات همواره مورد توجه شیعیان بوده است. علاوه بر شیعیان بومی این مناطق، از دیگر مناطق افغانستان نیز شیعیان زیادی طی سال‌های گذشته به مناطق غربی افغانستان کوچ کرده‌اند.

سعودی‌ها با حمایت گسترده مالی و آموزشی و تسلیحاتی، اقدامات مسلحانه علیه شیعیان غرب افغانستان را آغاز کرده و روز به روز  بر شدت آن افزوده‌اند.

افشاگری نماینده پارلمان افغانستان درباره نهادهای امنیتی ولایت هراتگزارش تسنیم| چه کسی روحانی اهل سنت ایرانی را در هرات ترور کرد؟گزارش ویدئویی تسنیم از اعتراض­‌های مردم نسبت به ترور علمای شیعه در هرات

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903388

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس
  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • شهادت دست‌کم ۳۵ فلسطینی در حمله ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به رفح
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند