Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات عزاداران خادمین حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اجتماع در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در میدان آستانه، با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت بر سر و سینه زدند و در فراق ثامن الحجج، برادر گرامی حضرت معصومه(س) به سوگ نشستند. 

این دسته عزاداری به همراه سایر دسته های عزاداری از نقاط گوناگون استان قم و همچنین د از استان های مختلف کشور در این روز به عزاداری و سوگواری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین مذهبی هر سال در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در کنار دسته‌های عزاداری، زنجیرزنی و سینه‌زنی با حضور گسترده و باشکوه مردم متدین قم انجام می‌شود.

قم در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در سوگ و ماتم است و بسیاری از شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع تقلید و علما برای غربت و مظلومیت خاندان ائمه اطهار(ع) اشک ماتم ریختند.

امام رضا (ع) در یازدهم ذی‌القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد و پس از ۲۰ سال امامت در ۳۰ ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری، به دست مامون خلیفه عباسی به شهادت رسید .

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س امام رضا قم ایام عزاداری پایان صفر هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت