Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@15:30:12 GMT

سنجش هوش حیوانات در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۲۵۱۹

سنجش هوش حیوانات در تلویزیون

چهل‌وششمین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 7 آبان، با موضوع هوش حیوانات روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این قسمت از «چرخ»، سیاوش یالپانیان، مجری-کارشناس «میز طبیعت» برنامه، با سیدحمیدرضا میرزاده، روزنامه‌نگار محیط‌زیست درباره‌ی هوش حیوانات گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رایج‌ترین معیارهای سنجش هوشمندی حیوانات، سرعت یادگیری، حافظه‌ی خوب، تحلیل شرایط، توانایی انتقال آموخته‌ها، درک نمادها، خودآگاهی، درک انگیزه‌های دیگران، تنوع احساساتی که تجربه می‌کنند، تقلید از دیگران و خلاق بودن است. براساس یافته‌های برخی محققان برخی حیوانات هوشیارتر و هوشمندتر از آن هستند که فکر می کنیم اما آزمایش و ارزیابی میزان هوش حیوانات هم کار ساده‌ای نیست. بررسی نتایج هوش در همه‌ی گونه‌ها و انواع مختلف حیوانات تقریبا غیرممکن است اما حیواناتی از جمله فیل‌ها، گوریل‌ها، گربه‌ها، دلفین‌ها، اورانگوتان‌ها، گاوها، غراب‌ها، موش‌ها، ارکاها و طوطی‌ها را می‌توان به‌عنوان گونه‌های باهوش جهان نام برد. در بخش دیگری از «چرخ»، سیدامیر سادات‌موسوی، روزنامه‌نگار علم و سردبیر مجله‌ی «رشد جوان»، جزییات انتخاب نام‌های ایرانی برای ستاره و سیاره‌ای فراخورشیدی را بررسی خواهد کرد. در بخش دیگری از برنامه، گزارش بهزاد یوسفی از موزه طبیعت و حیا‌ت‌وحش دارآباد پخش خواهد شد.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هوش حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900678

دیگر خبرها

  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون