Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رحمانی هزار رود روز سه‌شنبه در خصوص تمهیدات انجام گرفته برای کنترل بارندگی ها به خبرنگار ایرنا گفت: اصل مدیریت بحران مبتنی بر پیشگیری بوده و اقدامات ایجابی و پیشگیرانه هزینه های کمتری دارد.

وی افزود: مهمترین عوامل بروز آسیبهای ناشی از رخداد حوادث طبیعی عامل انسانی است و در این ارتباط برخورد ناصحیح انسان ها با طبیعت موجبات افزایش به بار نشستن خسارات هنگام بروز حوادث طبیعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی اضافه کرد: شناسایی نقاط آسیب پذیر در سطح شهرستان، توسط مسئولان مربوطه و انجام برنامه ریزی ها مطابق با اطلاعات در دسترس در حوزه های مختلف اهمیت بسزایی دارد.

این مسئول ادامه داد: تعامل و همکاری همه جانبه بین دستگاه ها، درمواقع بحرانی الگوی تمامی مدیران بوده و در این راستا باید نسبت به استفاده بهینه از تمامی ظرفیت ها و داشته ها، در مواقع پیش، حین و پس از بحران توجه ویژه ای داشته و از تمامی امکانات تحت اختیار استفاده کنند.

رحمانی افزود: یکی از ظرفیت های ممکن جهت بهره گیری هنگام مواقع بحرانی تجهیزات موجود در دهیاری ها است که با هماهنگی بخشداری های تابعه با تجهیز و به روز نگه داشتن ادوات خودرویی سبک و سنگین تحت اختیار، نتیجه خوبی در حوزه مدیریت بحران  دارد.

وی اظهار داشت: بازگشایی مسیل ها و ایجاد مسیر صحیح عبوری سیلاب ها برای جلوگیری از انحراف مسیر آب ناشی از نزولات جوی، باید قبل از وقوع بحران انجام گرفته و تمامی دستگاه های مربوطه نیز همکاری و تعامل کافی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: سوء مدیریت و نبود تدابیر پیشگیرانه موجب می شود تا اقدامات ناخوشایندی بوجود آید و در این میان اگر پیش از وقوع بحران، برای بازگشایی مسیل ها کارهای لازم انجام نگیرد شاهد بحرانهای مالی و جانی خواهیم بود.

وی یادآوری کرد: با توجه به قرارگیری در ایام بارشی سال و احتمال بروز هرگونه مسائل ناشی از جریان های سیلی، مدیران اداره ها بویژه دستگاه های خدمات رسان باید با نصب بنرهای اطلاع رسانی در نقاط مختلف شهر سلطانیه، مسافران و گردشگران را از آسیب های احتمالی ناشی از بارش ها اعم از اتراق در مسیر سیل ها آگاه کنند.

شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبد سلطانیه بارندگی سیلاب مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در خصوص برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حسابش بدون اطلاع ، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 سرهنگ حمیدرضا خوشخو افزود: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم برداشت‌های غیرمجاز را در استان تهران شناسایی و پرونده به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

سرهنگ خوشخو تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن، افراد را به درگاه جعلی هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، وجه را به کارت دیگری منتقل کرده و پس از پی گیری‌های مقام قضایی وجه نقد به صاحب حساب برگشت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ با مراجعه به بانک یا موسسه‌ای که در آن حساب دارند نسبت به درخواست و فعال‌سازی رمز پویای یک بار مصرف خود اقدام کنند تا از دسترسی مجرمان و هکر‌ها به رمز حساب‌های بانکی جلوگیری کرده و حضوری امن و بی‌خطر در حوزه بانکداری الکترونیک در فضای سایبر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی