Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه بندگی خدا شرط تحقق عدالت و پیشرفت در جامعه است گفت: انسان می‌تواند با توکل به خداوند ظلم را نابود کند و با حفظ و عمل به قرآن دین خدا را در جامعه بشریت حفظ کند. ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستانه‌اشرفیه، آیت‌الله رضا رمضانی پیش از ظهر امروز در ویژه‌برنامه شهادت امام رضا(ع) در مسجد حرم مطهر آقا سیدمحمد این شهرستان اظهار داشت: انسان برای خودسازی نیاز به حضور در بقاع متبرکه و استفاده از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارد تا بتواند راه مستقیم را از باطل تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری راه‌های به سعادت رسیدن انسان را برشمرد و خاطرنشان کرد: توکل به خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار(ع) و اندیشیدن به عواقب امور باعث خوشبختی و سعادت انسان در دنیا و عقبی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر واقعیت دین به مردم گفته شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود افزود: مردم ایران در ذات خود دین را دوست دارند و اگر متولیان دینی واقعیات و زیبایی‌های دین اسلام را به آنها نشان دهند بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات کشور برطرف می‌شود.

حج تمتع 98| کعبه؛ نمایش بندگی خدا+فیلمشکرگزاری توفیق یک ماه بندگی خداوند در کردستان+تصاویرنماینده‌ ولی فقیه در سپاه: عاشورا تجلی عبودیت و بندگی خداوند است

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه پیامبر(ص) همانند یک معلم برای مردم بود و با سران قریش به توافق نرسید گفت: خداوند پیامبران را برای سعادت انسان‌ها فرستاده است و آدمیان می‌توانند با پیروی از آنها عاقبت به‌خیر شوند مگر آنکه کسی به‌خاطر حسادت و کینه از رستگاری دور شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به صفات و اخلاق نیکوی پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: دعوت انسان‌ها به اسلام از دلایل مهم به پیامبری رسیدن حضرت محمد(ص) است و تمام مردم آن زمان به صداقت و امین بودن و درستکاری ایشان ایمان داشتند و بسیاری از مردم حجاز دعوت او به اسلام را قبول کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بندگی خدا را شرط تحقق عدالت و پیشرفت در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: انسان می‌تواند با توکل و توسل به خداوند ظلم را نابود کند و با حفظ و عمل به قرآن دین خدا را در جامعه بشریت حفظ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مشرکان و پلیدان همواره در طول تاریخ پیامبران را مورد اذیت قرار می‌دادند و هدف آنها نیز از این کار نابودی دین در جوامع بود اما انسان‌های آزاده با اطاعت از فرامین پیامبران نقشه‌های شوم آنان را خنثی کردند و دین خدا احیا شد.

وی تصریح کرد: راه هدایت و به سعادت رسیدن انسان همواره باز است و مسلمانان بایستی بدانند که مردم از آنان توقع دارند بیش از همه شکرگزار نعمات پرودگار و رئوف‌تر با مردم باشند زیرا این کارها باعث به سعادت رسیدن و هدایت انسان می‌شود.

آیت‌الله رمضانی خودبینی در مومنان را مورد مذمت قرار داد و اظهار داشت: اگر انسان مومن خود را از دیگران برتر بداند رو به نابودی و سقوط می‌رود زیرا این افکار به دور از آموزه‌های دین مبین اسلام است لذا مردم باید در همه امور با دیگران مشورت کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به کسب علم و دانش و معرفت تأکید کرد و بیان داشت: انسان بایستی همواره در پی کسب علم و معرفت باشد زیرا در طول تاریخ و به‌ویژه در حادثه کربلا اگر مردم معرفت و علم کافی داشتند و حق بودن امام حسین(ع) را می‌دیدند، هرگز مقابل ایشان نمی‌ایستادند و آن فاجعه رخ نمی‌داد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامی‌داشتن یاد معلم شهید آیت‌الله مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد، اظهار کرد: اهمیت کار معلم و استاد به‌حدی است که اگر بخواهیم شرایط آینده کشور را بدانیم، باید به شرایط و تلاش امروز اساتید نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در هر دوره‌ای نسلی که منشأ تحول و پیشرفت می‌شود، ریشه آن در تلاش معلم‌های نسل قبل است، گفت: نسل امروزی که در حال تحصیل است، در آینده نزدیک عهده‌دار مدیریت کشور در همه جهات خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اهمیت کار تعلیم و تربیت در این است که معلم با انسان، به‌عنوان پیچیده‌ترین موجودات، عالم سروکار دارد؛ تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند او را به‌دست معلمان بشریت سپرده است تا او را رشد بدهند و به کمال برسانند. در رأس معلمان عالم انبیای الهی بوده‌اند که وظیفه داشتند انسان‌ها را از رذائل اخلاقی پاک کنند و به آن‌ها حکمت بیاموزند؛ تا هم خودشان عالم بشوند و هم نسل‌های بعد را آموزش دهند.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه اسلام و قرآن جهل را در مقابل عقل قرار داده‌اند، عنوان کرد: عقل و جهل هر دو جنودی دارند که جنود عقل انسان را به اعلا علیین انسانیت می‌رساند و جنود جهل او را تا پایین‌ترین درجات، تنزل می‌دهد. هنر معلم این است که شاگردان را با کتاب وحی الهی که منشأ همه علوم است آشنا کند و عقل و تدبیر را در او تقویت نماید.

وی افزود: جایگاه تعلیم‌وتربیت معنوی و آسمانی است و این وظیفه در امتداد مسیر انبیا و اولیای الهی به معلمان سپرده شده است.

حجت‌الاسلام غفوری با یادآوری اینکه قلوب به‌دست خداوند است، اضافه کرد: کار تربیتی با عالم معنا پیوند دارد و معلم باید در این مسیر از خداوند منان استمداد کند؛ زیرا توفیق در تعلیم‌وتربیت باید از سمت حضرت حق عطا بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ذکر این نکته که به‌همان اندازه که تعلیم‌وتربیت عظیم است؛ مسئولیت آن نیز بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: می‌شود گفت که معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است؛ زیرا امانت‌هایی که به‌دست معلم سپرده می‌شود در عالم هستی بی‌نظیر و بسیار حساس هستند. ما که عهده‌دار این عنوان شده‌ایم در پیشگاه خدا از ما سوال خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که معلم باید با توکل و توسل در کلاس درس حاضر بشود و ضمن به‌کارگیری تمام همت خود اساس کار را از خدا بداند، بیان کرد: حق معلم قابل اداکردن نیست؛ چرا که جنس کار، معنویت محض است. آنچه که حکومت‌ها می‌پردازند صرفاً حق‌القدم معلم است و ارزش آموزه‌های معلم به‌هیچ‌عنوان قابل قیمت‌گذاری نیست.

کد خبر 6091332

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان