Web Analytics Made Easy - Statcounter

همسایه روبرویی که نماز می‌خواند، او هم ملحفه تختش را دولا می‌کرد بر سر می‌گذاشت به رکوع می‌رفت، خم می‌شد به سجده می‌رفت، چون او عمل می‌کرد، اما ذکری بلد نبود. معلم دینی که به کلاس می‌آمد دانش آموزان یهودی از کلاس خارج می‌شدند و در حیاط به بازی مشغول می‌شدند، اما یاسمین با التماس از معلم سر کلاس می‌نشست البته تقاضای همیشگی اش این بود که خانواده اش مطلع نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ها خاطرات مریم دردشتی است او حالا مادر و مادربزرگی شده است که پدرش خاخام یهودی کلیسای محل شان بود و حالا یکی از اعضای انجمن شهید ادواردو آنیلی و موسسه رهیافتگان است که با هدف حمایت از تازه مسلمان‌ها تاسیس شده است.

متولد کجا هستید و چطور شد که به دین اسلام وارد شدید؟

در تهران متولد شدم و اینقدر به دین اسلام علاقه داشتم که در همان بچگی سخنان آقای کافی را گوش می‌دادم. ماه رمضان که می‌شد روزه می‌گرفتم البته نمی‌دانستم روزه چیست فقط می‌دانستم که نباید آب و غذا بخورم. چیز‌هایی در دین اسلام می‌دیدم که در یهود نبود خیلی پیگیر بودم.

چیزی که ذهنم را درگیر کرده بود این بود که همه ما یک خدا داریم چرا به صورت فرقه فرقه درآمده ایم مگر خدا نگفته است همه باید در یک دین باشیم. بالاخره پس از ازدواج و با کمک پدرهمسر و همسرم مسلمان شدم البته به دنبال دست آویزی بودم، چون به تنهایی برایم خیلی سخت بود بالاخره در سال ۵۱ مسلمان شدم و نام «مریم» را برای خود برگزیدم.

چطور در مورد اسلام تحقیق کردید؟

بر خلاف خیلی‌ها که قبل از مسلمان شدن تحقیق می‌کنند من بعد از اینکه مسلمان شدم تحقیق را شروع کردم. پیش از انقلاب بود و به سختی مسلمان می‌شدند، پس از مسلمان شدنم از حوزه علمیه قم آمدند از من خواستند هر چه می‌خواهم بگویم تا از لحاظ مالی یا معنوی برایم تهیه کنند و من فقط قرآنی خواستم که ترجمه داشته باشد گفتند فقط همین؟ گفتم بله. وقتی که آن‌ها رفتند خانواده شوهرم با من دعوا کردند چرا تو خانه و ماشین نخواستی ما یک قرآن برایت می‌خریدیم. شب‌ها ساعت‌ها می‌نشستم و فقط ترجمه قرآن را می‌خواندم و می‌گفتم خدایا می‌شود من امشب بخوابم و صبح بلد باشم قرآن بخوانم. پس از آن به دنبال کلاس‌های تفسیر و قرآن رفتم و خدا را شکر الان با افتخار قرآن می‌خوانم.

خانواده تان با تشرف شما به دین اسلام مشکلی نداشتند؟

خانواده ام شکایت کردند. کار به دادگاه رسید. ارتباطم با خانواده ام قطع شد. سه سال تمام رابطه نداشتند و من فقط موقعی که پدرم به کلیسا می‌رفت پشت در می‌ایستادم و پدرم را می‌دیدم و وقتی فرزند اولم متولد شد پدرم کمی نرم شد و پیغام فرستاد بچه را بیاورید تا من ببینم وقتی او را دیدم دست و پایش را بوسیدم گفت قسمتت این بوده و پذیرفت و ما هر چه خدا صلاح بداند بر روی حرف او حرف نمی‌زنیم و پس از آن فقط پدرم پذیرای من بود.

از ارتباط تان با خانواده بگویید؟

ارتباط با خانواده ام قطع بود تا سال ۵۷ که آن‌ها به اصرار مادرم به اسرائیل رفتند، چون معتقد بودند به دلیل مسلمان شدن من کسی با خواهر کوچک ترم ازدواج نمی‌کند و ما باید به جایی برویم که کسی ما را نشناسد بنابراین آن‌ها رفتند. پدرم خیلی اصرار کرد که بیا برویم، اما من نپذیرفتم، چون دو فرزند داشتم و اسلام را قبول کرده بودم. بعد از ۲۴ سال مادرم بیمار شد و برادرم از کالیفرنیا تماس گرفت و گفت من تمام کارهایت را درست می‌کنم برو به اسرائیل و مادر را ببین و من رفتم و با خودم تربت امام حسین (ع) را بردم، اما تقدیر اینگونه بود و ایشان فوت کردند. گفتند در اینجا بمان ما برای تو همه چیز فراهم می‌کنیم، اما من نپذیرفتم و حالا گاهی تلفنی با هم تماس داریم.

شما با پذیرش اسلام حمایت خانواده تان را از دست دادید، پشیمان نیستید؟

اصلا از مسلمان شدنم پشیمان نیستم من به دنبال یک دست آویز می‌گشتم و خدا خیر بدهد پدر همسر و همسرم را که خیلی در این مسیر به من کمک کردند و اتفاقا برای پدرم نامه نوشتم وقتی که شخصی گناه می‌کند خدا می‌بخشد آیا تو از خدا بالاتری. من گناه نکردم خطا نکردم چرا تو من را نمی‌بخشی و اینگونه شد که رفتار پدرم نسبت به من کمی تغییر کرد.

نظر فرزندان تان در مورد شما چیست؟

فرزندانم میگویند تو مایه افتخار ما هستی و من با پذیرفتن دین اسلام به آرامش رسیدم. پسردوم من مداح امام حسین (ع) است پسر سومم زیرعلم امام حسین (ع) است و پسر بزرگم ایستگاه صلواتی دارد و خادم امام حسین (ع) است این‌ها به من آرامش می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسلمان شدن خاخام دین اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مادر دختر بچه چهارساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود.

بیشتر بخوانید: قتل ۲ برادر در نمایشگاه ماشین با وینچستر

با گذشت ۵ روز از مفقود شدن «یسنا دیدار»، دختر ۴ساله گلستانی، هنوز هیچ اثری از وی به دست نیامده است. چند روزی است که در گلستان موضوع مفقود شدن یسنای ۴ساله در روستای یلی بدراق کلاله در صدر اخبار قرار دارد.

مادر دختر بچه چهارساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود. به طوری که ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ساله در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق کلاله» از سوی بخشداری به هلال‌احمر گلستان گزارش شد.

از همان دقایق اولیه بروز این حادثه گروه‌های امدادی محلی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان دست به کار شده و کار جستجو برای یافتن این دختر خردسال را آغاز می‌کنند.

در چند روز گذشته تیم‌های مختلف امدادی همراه با تجهیزات مختلف به منطقه گسیل داده شدند و کار تجسس را انجام دادند، اما متاسفانه هنوز آثاری از این دختر بچه یافت نشده است.

مدیر عامل هلال احمر گلستان قاسم غریب آبادی می‌گوید از لحظات اولیه عملیات امدادی با ظرفیت ۱۵۰ نیروی امدادی آغاز شد و کار تجسس با وسائلی همچون کوادکوپتر، هلی شات، سگ‌های جستجوگر و بالگرد هلال احمر همچنان ادامه دارد.

به گفته غریب آبادی تا شعاع ۵ کیلیومتری منطقه طی سه بار مداوم مورد تجسس قرار گرفته است اما علی رغم تجسس ۵ روزه، متاسفانه هنوز هیچ آثاری از این دختر بچه ۴ساله پیدا نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229279 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • پشت پرده ماجرای یسنا دختر گمشده
  • ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان
  • ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند