Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:37:43 GMT

ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات هند در کشمیر

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۳۶۳۳

ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات هند در کشمیر

نشریه " اوراسیا تایمز" روز سه شنبه نوشت: اگنس گالامارد در یک جلسه مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد که در یک ماه گذشته وی گزارش مفصلی در خصوص نقض حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل هند به دولت این کشور ارائه کرده است اما پاسخ هند به این گزارش بسیار ضعیف بوده است.

محدودیت های کشمیر پس از لغو امتیازات خاص این منطقه توسط هند، وارد سومین ماه خود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات اینترنت و تلفن های همراه همچنان در کشمیر مسدود هستند. 

محدودیت های ایجاد شده بر اقتصاد کشمیر به شدت تاثیر گذاشته است. بسیاری از کارمندان در شرکت های خصوصی در شرایط خطر از دست دادن شغل  خود هستند و از سوی دیگر بسیاری از شرکت های مهندسی و تکنولوژی اطلاعات ، به دلیل نبود نیروی کار در خطر تعطیلی کامل بسر می برند.

بخش جهانگردی کشمیر نیز به شدت آسیب دیده است و تعدادی زیادی از افراد در این بخش شغل خود را از دست داده اند. بیشتر هتل ها در کشمیر بسته اند و کارمندان خود را اخراج کرده اند. فصل جهانگردی در این منطقه تقریبا هیچ درآمدی برای مردم کشمیر نداشته است. دولت هند دو روز پیش از اجرایی کردن تصمیم خود برای لغو امتیازات خاص ایالت جامو و کشمیر در ماه اوت، از جهانگردان درخواست کرده بود تا این منطقه را ترک کنند.

دولت هند در ماه جاری محدودیت های  سفر جهانگردان به کشمیر را لغو کرد.

سفر قانون گذاران اتحادیه اروپا به کشمیر

شبکه خبری "ان دی تی وی" روز سه شنبه گزارش داد که گروهی از قانون گذاران اتحادیه اروپا که روز گذشته با نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو دیدار کردند، روز سه شنبه برای بررسی اوضاع کشمیر به این منطقه سفر کردند.

این سفر با اعتراض احزاب مخالف هند روبرو شد. احزاب مخالف هند خواستار توضیح دولت هند در مور مخالفت با سفر رهبران هندی به کشمیر و موافقت با حضور مقامات اروپایی در این منطقه شدند.

این اولین سفر یک هیات خارجی به کشمیر پس از لغو امتیازات خاص این منطقه و مسدود شدن مسیر های ارتباطی آن با دنیای خارج است.

به گفته مقامات هندی هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با تاجران، مردم محلی و مقامات کشمیری دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

سفر هیات اروپایی به کشمیر در زمانی انجام می شود که صد ها رهبر مخالف کشمیری همچنان زندانی هستند.

ترزا گریفین نماینده شمال غرب انگلیس در اتحادیه اروپا در حساب تویتری خود نوشت: هیات اروپایی نماینده اتحادیه اروپا نیستند. با این حال محدودیت ها در کشمیر باید لغو شوند و قانون اساسی در این منطقه باید احیا شود.

نخست وزیر هند 5 اوت(14 مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

دولت پس از لغو اصل 370 قانون اساسی و بند 35 قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!

به گزارش "ورزش سه"، مسعود پورمحمد به دلیل اینکه یک سال از پیگیری مطالباتش از باشگاه نفت مسجدسلیمان می‌گذرد و با وجود حکم قطعی علیه این تیم نتوانسته پول خود را دریافت کند، اسناد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر کسر امتیاز از نفتی‌ها را در اختیار ما قرار داده است.

دروازه‌بان سابق نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم که اکنون در شمس‌آذر عضویت دارد، در این باره عنوان کرد: سال گذشته حکم قطعی بابت طلبم از باشگاه نفت مسجدسلیمان توسط کمیته تعیین وضعیت فدراسیون صادر شد؛ پس از آن هیچ‌گونه ترتیب اثری داده نشد و هیچ‌گونه تماسی از طرف باشگاه با بنده نگرفتند و حتی گفتند «منتظر باش تا پولت را بگیری!».

او ادامه داد: طبق قانون جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای کسر امتیاز از باشگاه‌هایی که مطالبات طلبکاران را نمی‌دهند، بنده ۵ درصد از مبلغ حکم صادر شده توسط کمیته تعیین وضعیت را جدا از هزینه‌ی دادرسی که پیش از این واریز کرده بودم، در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲ به حساب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واریز کردم.

دروازه‌بان سابق نفت مسجدسلیمان یادآور شد: کمیته انضباطی موظف بود حکم کسر امتیاز از تیم نفت را صادر کند. بنده به مدت ۲ ماه پیگیر بودم به مسؤولان این کمیته گفتم که اگر کارم انجام نمی‌شود، آن 5 درصد از پول من را برگردانید، اما امروز و فردا کردند و گفتند که انجام می‌شود. در نهایت پس از یک ماه امروز و فردا کردن، به من گفتند که آقای حسن‌زاده گفتند که  دیگر از تیم‌ها کسر امتیاز نمی‌شود و البته من نمی‌دانم واقعا آقای حسن‌زاده این صحبت را مطرح کردند یا خیر.

پورمحمد اضافه کرد: چرا به خاطر بدهیِ تیم‌های شهرداری آستارا و خوشه طلایی، این قانون اجرا شد و از آنها امتیاز کم کردند و پس از پرداخت مطالبات، امتیازها را برگرداندند ولی این اتفاق برای نفت مسجدسلیمان نمی‌افتد؟

او تصریح کرد: به دلیل اینکه تیم نفت مسجدسلیمان شانس صعود دارد، نباید این قانون برای آنها اجرا شود؟ فکر می‌کنم سازمان لیگ بخاطر فشارهای آقای قنبرزاده که از مدیران نفتی هستند، این قانون را اجرا نمی‌کند و کمیته انضباطی هم مماشات کرده و این وسط من و خیلی‌های دیگر بلاتکلیف هستیم چون حق زن و بچه‌مان را نداده‌اند.

پورمحمد ادامه داد: من تمام مدارک و نامه‌های کمیته انضباطی و فیش واریزی ۵ درصد را دراختیار رسانه شما می گذارم تا درصورت نیاز منتشر کنید، اما برای من خیلی جالب است همه اعضای کمیته انضباطی و تعیین وضعیت می‌دانند حق با من است و به آن اذعان دارند، اما انگار سازمان لیگ و آقای قنبرزاده برای‌شان حق و حقوق زن و بچه ما بازیکنان مهم نیست و به ناچار باید از دوستان به CAS شکایت کنیم.

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!