Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@18:22:43 GMT

رکوردشکنی تاریخی وال‌استریت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۳۹۱۶

شاخص "اس اند پی ۵۰۰" در معاملات امروز به بالاترین سطح تاریخ خود رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، با وجود آن که مقامات و دیپلمات‌های اروپایی و انگلیسی به توافق اولیه در مذاکرات چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رسیده‌اند، به نظر می‌رسد که هنوز اختلافات بین اروپایی‌ها با پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به طور کامل حل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس انگلیس که پیش‌تر به کلیات لایحه‌ خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت داده بود با درخواست دولت این کشور برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه دسامبر مخالفت کرد. از سوی دیگر اتحادیه اروپا با درخواست انگلیس برای تمدید مجدد برگزیت موافقت و اعلام کرد که تاریخ برگزیت به ژانویه سال ۲۰۲۰ موکول شده است.

از طرف دیگر چین و آمریکا نیز به رسیدن به توافق تجاری نزدیک تر شده اند. این بار مقامات آمریکایی به چینی‌ها پیشنهاد کرده اند که تعلیق متقابل افزایش تعرفه ها بر روی محصولات وارداتی تمدید شود.

جفری هالی - استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در موسسه "اواندا " - گفت: توافق تجاری بین چین و آمریکا حتی اگر موقتی باشد می‌تواند یک لحظه سرنوشت‌ساز برای اقتصاد کلان و بازارهای جهانی باشد. مساله دوم مهم موافقت بانک مرکزی آمریکا با کاهش مجدد نرخ بهره خواهد بود که می تواند نیروی محرکه جدیدی برای رشد باشد.

در وال استریت شاخص‌ها  همگی صعودی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۴۹  درصد صعود کرد و به ۲۷ هزار و ۹۰.۷۲  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۵۶ درصد صعود تا سطح ۳۰۳۹.۴۲ واحدی بالا رفت و به بالاترین سطح تاریخ خود رسید و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با جهش ۱.۰۱ درصدی در سطح ۸۳۲۵.۹۸ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با افزایش ۰.۰۹ درصدی تا ۷۳۳۱.۲۸ واحد بالا رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۱۴ درصدی در سطح ۵۷۳۰.۵۷  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۳۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۹۴۱.۷۱  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۰۳ درصد پایین رفت و به ۹۴۳۳  واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۴۷ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۹۷۴.۱۳  واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش  ۰.۴۷  درصدی به ۲۶ هزار و ۷۶۶.۱۳  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با ریزش ۰.۳۳ درصدی در سطح ۳۹۱۲.۵۹  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص بورس سیدنی صعوی و در کره جنوبی شاخص‌ بورس سئول ریزشی بودند.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۵۵.۵۰  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۰.۴۵ درصدی به ازای ۶۱.۲۹  دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۰.۰۵ درصدی به ۱۴۹۳.۳۳ دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۶۲ درصدی به ازای ۱۷.۷۷ دلار مبادله شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شبنم نعمت زاده عبدالله قرداش کیهان کلهر مطرب خلیل آقایی ابوعزرائیل خانه پدری رکوردشکنی وال استریت شاخص شبنم نعمت زاده عبدالله قرداش کیهان کلهر مطرب خلیل آقایی ابوعزرائیل خانه پدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص