Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تشریح عملکرد ۶ ماهه دادگستری فارس در راستای مقابله با زمین خواری و تصرفات غیر قانونی اراضی، گفت: در شش ماهه اول امسال از ۴۹۱ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شده است که این میزان رفع تصرفات حاصل تعیین تکلیف ۱۰۵ فقره پرونده در دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه در حوزه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی نیز ۹۱۸ فقره پرونده در شش ماهه ابتدایی امسال مطرح و رسیدگی به همه پرونده‌ها به اتمام رسیده است بیان داشت: در نتیجه رسیدگی به این پرونده‌ها از ۳.۶ هکتار (سه ممیز شش دهم) هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر قانونی با استناد به احکام قطعی مراجع قضایی رفع تصرف گردیده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین از رفع تصرف ۳۴ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به نفع بیت المال خبر داد و بیان داشت دستگاه قضایی استان به دور از هر گونه جو سازی‌های سیاسی و جناحی تنها اجرای قاطع قانون را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از تشکیل ۹۳۵ فقره پرونده در دادسرا و طرح ۲۸۳ فقره پرونده در دادگاه‌های استان در نتیجه تعرض به حریم رودخانه‌ها و دریاچه‌ها خبر داد و افزود: در ۶ ماهه اول امسال دستگاه قضایی با رسیدگی به ۱۱۵ فقره پرونده در این حوزه میزان ۸.۶۷ هکتار (هشت ممیز شصت وهفت صدم) هکتار از این اراضی را رفع تصرف کرده است که ۴ هکتار از آن اراضی حریم رودخانه قره آقاج بوده است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه به مختومه شدن ۲۳۵ فقره پرونده در حوزه منابع آبی و چاه‌های غیر مجاز اشاره کرد و با بیان اینکه همچنان استان فارس از وجود ۱۶۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز رنج می‌برد گفت: از این میزان ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای امسال مسلوب المنفعه شده است و پرونده ۱۸۲ حلقه چاه غیر مجاز نیز در جریان رسیدگی است.

او همچنین افزود در همین مدت زمان ۵۶۲ دستگاه حفاری چاه غیر مجاز توقیف و ۲۵۸ فقره رأی در راستای تقلیل بهره برداری از چاه‌ها دارای اضافه برداشت صادر شد است.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر