Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@19:00:54 GMT

احراز هویت بغدادی با آزمایش زیرپوش

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۴۲۹۱

احراز هویت بغدادی با آزمایش زیرپوش

دولت امریکا غرق در ستایش از موفقیت حمله به مخفی‌گاه ابوبکر بغدادی است و کردهای سوریه می‌گویند با نفوذ در حلقه اطرافیان رهبر داعش، زیرشلواری‌اش را برای نمونه‌ دی‌ان‌ای به دست آورده بودند.

پولات جان مشاور ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه در توییتر نوشت آنها از پانزدهم ماه مه با همکاری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رد ابوبکر بغدادی را دنبال می کردند:

"یکی از منابع ما توانست خود را به خانه‌ای که بغدادی در آن مخفی بود برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بغدادی اقامتگاه خود را مرتب عوض می‌کرد."

"منبع ما که توانست خود را به بغدادی برساند، شورت او را برای ما آورد تا آزمایش دی‌ان‌ای انجام دهیم و صد در صد مطمئن شویم که او خود بغدادی است."

کردها که رهبری نیروهای دموکراتیک سوریه را به عهده دارند، یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی آمریکا در یافتن و کشتن ابوبکر بغدادی بودند و پنج سال او را عراق و سوریه دنبال کرده بودند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت "تمام جنبه‌های این عملیات" که نزدیک صد نیروی ویژه در آن دخیل بودند "عالی اجرا شده است."

او همچنین هشدار داد که مرگ ابوبکر بغدادی دنیا را از شر "تروریسم" نجات نخواهد داد و بحران سوریه را حل نخواهد کرد.

آقای اسپر گفت شرایط سوریه پیچیده است اما "ماموریت ما این نیست که مثل پلیس هر دعوایی را حل و فصل کنیم."

در همین حال ژنرال مارک مایلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت وقتی هلی‌کوپترهای حامل نیروهای آمریکایی به محل رسیدند هدف آتش قرار گرفتند با این حال کسی در این عملیات زخمی نشده است.

ژنرال مایلی گفت دو نفر زندانی شده‌اند اما به هویت آنها اشاره‌ای نکرد. او همچنین گفت ممکن است برخی عکس‌ها و ویدئوهای عملیات پس از خروج از طبقه‌بندی محرمانه منتشر شوند.

ژنرال مایلی درباره بقایای جسد ابوبکر بغدادی گفت سیا جسد وی را به محلی امن برای آزمایش دی‌ان‌ای و تایید هویت برد و اکنون بقایای جسد به شیوه‌ای "مناسب" و "مطابق قواعد درگیری نظامی" معدوم شده است.

یک مقام دیگر پنتاگون تایید کرد که بقایای جسد مثل ابوبکر بغدادی مثل بن لادن به دریایی نامعلوم ریخته شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتر این سگ "زیبا" را به چهره‌ای سرشناس دل کرد. او در توییتر نوشت که عکس این سگ از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده اما نامش هنوز محرمانه است.

این سگ پیش از اینکه ابوبکر بغدادی خودش و سه بچه را در تونلی زیرزمینی منفجر کند او را دنبال می‌کرد و به گفته آقای ترامپ "کارش را عالی انجام داد."

به نظر می رسد این سگ از نژاد مالینوآی بلژیکی باشد. او در این عملیات "کمی" زخمی شد و "نزدیک به بهبود کامل است."/ بی‌بی‌سی فارسی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست