Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:06:11 GMT

حرم اخت الرضا عزادار علی بن موسی الرضا(ع)

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۴۳۹۸

حرم اخت الرضا عزادار علی بن موسی الرضا(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از ماه صفر و سالروز شهادت علی بن موسی الرضا علیه السلام شهر مقدس قم و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها غرق در ماتم و عزا شد.

دسته عزاداری خادمان حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها همانند هر سال در سالروز شهادت امام رضا(ع) با تجمع و برپایی مراسم عزاداری در مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم اخت الرضا(ع) حرکت کردند تا مصیبت از دست دادن برادر را به این بانوی کرامت تسلیت بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان قم و همچنین شهرهای مختلف کشور از ساعات ابتدایی صبح سه‌شنبه به سمت میدان آستانه و حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کرده و در عزای غریب طوس سوگواری کردند.

در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز مجالس عزاداری برپا بود و اقشار مختلف مردم و طلاب و روحانیون در این مراسم شرکت کردند.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با استقرار در ایوان آیینه حرم مطهر به دسته‌های عزاداری خیر مقدم گفتند.

در اطراف حرم مطهر نیز ایستگاه‌های صلواتی از زائران و عزاداران پذیرایی می‌کنند.

بسیاری از زائران پاکستانی که این روزها پس از بازگشت از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) میهمان شهر قم هستند نیز در گوشه و کنار حرم مشغول عزاداری بودند.

در روایتی امام رضا(ع) فرمودند: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است» که این روزها بسیاری از عاشقان حرم سلطان طوس که از زیارت آن حضرت در مشهد مقدس محروم هستند با حضور در حرم خواهر گرامی ایشان، با اهدا سلامی غریب الغربا را از دور زیارت و اسمشان را در زمزه زائران آن حضرت ثبت می‌کنند.

کد خبر 4758439

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حرم حضرت معصومه س شهادت امام رضا ع اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام بارش باران مرز مهران سانحه تصادف گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان شهرکرد مشهد شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت