Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@13:15:53 GMT

حکیم از اقدامات اصلاحی پارلمان عراق حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۴۴۴۲

حکیم از اقدامات اصلاحی پارلمان عراق حمایت کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «سید عمار حکیم» گفته است که دیر زمانی است که خواستار فعال‌سازی نقش پارلمان و اتخاذ گام‌ های شجاعانه از سوی این نهاد قانونگذاری برای فرونشاندن خشم مردم نسبت به طبقه سیاسی حاکم است.

وی ابراز امیدواری کرد که پارلمان در جایگاه خانه ملت، نقش پررنگ‌ تری در ریشه‌ کن‌ سازی فساد، معرفی سرکردگان آن و عوامل دخیل در اتلاف و هدر دادن بیت المال و معرفی آنان به دستگاه قضایی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر جریان حکمت ملی همچنین خواستار اقدامات، هماهنگی و ارتباط بیشتر میان قوای قضائیه و مجریه برای برآورده کردن مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان در بازه زمانی مشخص و لزوم اصلاح قوانینی شد که دربردارنده امتیازات نامشروع و غیر قانونی است.

پارلمان عراق دیروز (دوشنبه) با رای مثبت خود انحلال شوراهای استانی، لغو امتیازهای مسئولان عالیرتبه و نیز تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی را تصویب کرد.

 پارلمان عراق با رای مثبت به انحلال شوراهای استانی به جز اقلیم کردستان، مجلس این کشور را مسئول نظارت بر استانداران در حین برگزاری انتخابات معرفی کرد و همچنین مقرر شد استانداران اداره امور مالی و اداری را از شوراها تحویل بگیرند.

مجلس نمایندگان عراق همچنین مصوب کرد تا همه امتیازهای ویژه ریاست جمهوری، نخست وزیری، رئیس و نمایندگان مجلس، وزیران، مدیران کل و قوه قضائیه، شورای عالی قضایی و استانداری ها از روز تصویب این قانون (دیروز دوشنبه) لغو شود.

قوه مقننه این کشور همچنین مقرر کرد با تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی، این کمیته پیشنهادهای خود را ظرف ۴ ماه ارائه کند.

رفع مصونیت پارلمان از هر نماینده که متهم به فساد است از دیگر مصوبات مهم پارلمان این کشور بوده که امروز سه شنبه به تصویب رسید و جلسات مجلس نمایندگان عراق همچنان برای تصویب دیگر مصوبات قانونی که تظاهرکنندگان خواستار آن هستند ادامه دارد.

تصویب مصوبات جدید پارلمانی مورد رضایت اکثر جامعه عراق قرار گرفته اما همچنان بخشی از تظاهرکنندگان خواستار مصوبات بیشتر پارلمانی در چارچوب مطالبات آنها برای اصلاحات در کشور هستند و به اعتراضات خیابانی خود ادامه می دهد. 

خشونت ها و درگیری های خونین نیز همچنان در حاشیه برخی اعتراضات خیابانی در برخی شهرهای عراق ادامه دارد. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران