Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تا دیروز پدر مادر‌ها از دزدان کوچه خیابان می‌ترسیدند که بچه هایشان را ببرند، اما حالا این دزد‌ها در شمایلی دیگر در خانه‌های ما هستند. دزدانی که حالا فکر بچه هایمان را هدف قرار دادند. در دنیایی که دیگر نمی‌شود بچه‌ها را از گوشی و موبایل جدا کرد، مدیریت افکار بچه‌ها بیش از همیشه در دسترس تولید کنندگان محتوای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارتون یا انیمیشن‌هایی که این روز‌ها تولید می‌شود، برای گروه سنی کودک ساخته شده، اما هدفی بلند برای تمام زندگیشان دارند. انیمیشن‌هایی که بزرگتر‌ها هم باید با احتیاط آن را تماشا کنند. بسیاری از پدر و مادر‌ها توجه دارند، که پیش از اینکه فرزندانشان انیشمیشن‌ها را تماشا کنند، یکبار آن را نگاه کنند که فرزندانشان با صحنه‌های بد مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: انیمیشنی که بدون پشتوانه به اسکار ۲۰۲۰ راه یافت/ انتقاد کارگردان «آخرین داستان» از سوء مدیریت در هزینه‌کرد بودجه

البته کار برای پدر و مادر‌ها از این سخت‌تر است. بسیاری از انیمیشن‌ها مضمون داستانشان حاوی مسائل غیر اخلاقی است. در این شرایط امکان سانسور یک صحنه غیر اخلاقی وجود ندارد. در این شرایط پدر و مادر نگران بچه هایشان می‌شوند که ذهنشان در پی خلق یک اسطوره از شخصیت‌های داستان است؛ بچه‌هایی که عادت به اسطوره سازی دارند. پدر و مادر‌ها در بسیاری از موارد توان سانسور کارتون‌ها و انیمیشن‌ها را ندارند. شخصیت‌های اصلی این آثار در جلد روی لوازم تحریر و حتی عروسک بازی بچه‌ها قرار دارند. مشکل از یک نقطه نیست که توان مدیریت آن وجود داشته باشد. صحبت حتی از تبادل فرهنگ نیست. صحبت از القای یک نوع از سبک زندگی با تیپ و ظاهری خاص و شخصیتی واحد است.

موضوع فقط پوشش نامناسب و حتی روابط نامشروع نیست؛ بعضی اوقات ترویج خشونت و بی پروایی در کنار زدن خط قرمزها در این انیمیشن‌ها دیده می‌شود. 

اینجا باید متولیان فرهنگی جلوی ورود این نوع از انیمیشن را بگیرند. باید واحد‌های نظارتی در این زمینه فعال‌تر از دیگر زمینه‌ها باشند؛ چراکه آینده یک نسل و جامعهء چند سالِ دیگر ما، تحت تاثیر قرار دارد. البته کار به همین جا ختم نمی‌شود. وقتی صحبت از مقابله با یک جریان بزرگ در دنیاست باید تولیداتی در داخل جایگزین آن شود که نظر مخاطبان به سمت دیگری برود. وقتی تولیدات قابل توجهی در داخل کشور نباشد، هرچقدر در مقابل ورود انیمیشن‌های نامناسب ایستادگی شود، بازهم راه فراری ایجاد می‌شود. باید آنقدر تولیدات را بالا برد که افکار عمومی را به طرف دیگر کشاند.

بیشتر بخوانید: انیمیشن های بلند اسکار ۲۰۲۰ معرفی شدند/ جای خالی «شیر شاه»

انیمیشن در کشور ما همچنان جدی گرفته نمی‌شود و به صنعتی بزرگ تبدیل نشده است. تولیدات در این زمینه به نسبت کشور‌های پیشرفته مانند ژآپن بسیار پایین است. در حال حاضر در کشور ژاپن به اندازه درآمد ایران از نفت، از انیمیشن کسب درآمد می‌شود. این نشان می‌دهد که باید در حوزه انیمیشن کار‌های زیرساختی و بزرگی صورت بگیرد. کارهایی که هنوز انجام نشده است.

انتهای پیام/

تولید انیمیشن در ایران راه مقابله با انیمیشن‌های نامناسب خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انیمیشن سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد شدید سنجاب مادر با مار سرسخت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 19 وقتی سنجاب مادر، بچه‌اش را در میان مار می‌بینید، به نبرد مار می‌رود و ضمن کشتن مار، بچه‌اش را نجان می‌دهد. این رویارویی نفس گیر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی یک عکس با دخترش | تصویر
  • عکس| وحید شمسایی در آغوش مادر
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • نبرد شدید سنجاب مادر با مار سرسخت
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی