Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@13:02:17 GMT

شکارچی زنان مجرد به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۴۷۹۷

تسنیم نوشت: یازدهم تیرماه ۹۸، خانمی ۴۵ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش از مردی جوان به نام ناصر شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش به مأموران گفت: اواخر خرداد ماه از طریق فضای مجازی (فیسبوک) با شخصی به نام ناصر که مدعی بود دندان‌پزشک و جراح فک است، آشنا شدم؛ با توجه به جایگاه شغلی و اجتماعی ناصر به راحتی به وی اعتماد کردم و ناصر چند روز پس از آشنایی در تماس با من گفت می‌تواند یک واحد مسکونی متعلق به یکی از بستگانش که کارمند شرکت نفت است را با قیمت بسیار پایین‌تر و به شکل امتیاز برایم خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من نیز فریب خورده و با عجله یک واحد آپارتمان خود واقع در جنوب شهر تهران را با قیمت پایین‌تر از عرف بازار به فروش رسانده و در چند مرحله، مبلغ ۲۵۹ میلیون تومان حاصل دسترنج ۲۷ سال زندگی کارمندی را به حساب بانکی وی واریز کردم.

این خانم جوان ادامه داد: پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم ناصر به دنبال دریافت وجه، گوشی همراه خود را خاموش کرده و من نیز طی آشنایی ۱۲ روزه، هیچ آدرس و نشانی به جز خط تلفن خاموشش از او نداشتم.

با ثبت شکایت اولیه مالباخته در کلانتری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی قرار گرفت؛ کارآگاهان در گام نخست تحقیقات، با توجه به شگرد  متهم  به بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار پرداخته و موفق به  شناسایی یک مجرم سابقه‌دار حرفه ای شدند که به همین شگرد اقدام به کلاهبرداری از بانوان می‌کرد.

کارآگاهان در ادامه یکی از مرتبطین متهم به نام اکرم را به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت و از وی درباره نحوه آشنایی با ناصر بازجویی کردند که وی به کارگاهان گفت: شناخت من از ناصر در حد همان مواردی است که شاکی پرونده  بیان داشته است و زمانیکه  متهم از من درخواست پول کرد، متوجه شدم قصد کلاهبرداری دارد و ارتباط خود را با وی قطع کردم.

کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات خود، با بهره‌گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی محل سکونت ناصر در محدوده جنت‌آباد شمالی شده که با انعکاس موضوع به مقام قضایی، دستور دستگیری وی صادر شد.

کارآگاهان در مورخه یکم آبان ۹۸ در یک عملیات پلیسی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و به پایگاه یکم منتقل کردند.

متهم،  ابتدا منکر هرگونه ارتباط با شاکی بود اما در ادامه بازجویی‌ها با توجه به مستندات و مدارک غیرقابل انکار چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشته و لب به اعتراف گشود.

وی به کارآگاهان گفت:  از مدتها پیش با عضویت در سایتهای همسریابی و دوست‌یابی و تهیه یک بیوگرافی ساختگی با موقعیت شغلی و اجتماعی مطلوب، نسبت به فریب خانمهای مجرد اقدام می‌کردم و پس از جلب اعتماد آنها پیشنهادات مالی وسوسه برانگیزی را درباره خرید ملک، خودرو و دریافت وام می‌دادم.

وی افزود: مالباختگان تنها یک شماره تماس از من داشتند و  با توجه به ساختگی بودن اطلاعات فردی‌ام، پس از دریافت پول، گوشی همراه خود را خاموش می‌کردم.

سرهنگ قاسم دستخال؛ رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر چهار شاکی دیگر با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی از متهم شکایت و او را شناسایی کرده‌اند، در تحقیق از شکات مشخص شده که متهم در مجموع ۴۱ میلیون تومان از آنها به همان شیوه کلاهبرداری کرده که با احتساب شکایت نخستین شاکی ارزش مالی پرونده در حال حاضر ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی متذکر شد: متهم  با صدور قرار قانونی توسط بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خانمها مخصوصاً دختران کارمند مجرد، طعمه مناسبی برای کلاهبرداران هستند، گفت: فرد مجرم با تصور برخورداری این دختران از پس‌انداز مالی و نیاز عاطفی آنها، از کانالهای مختلفی از جمله محیط کار و سایتهای همسریابی وارد می‌شود.

دستخال خاطرنشان کرد: کلید موفقیت کلاهبرداران و اساس کار آنها بر پایه زنده کردن حس طمع‌ورزی قربانی برای کسب سودهای کلان مالی از راه‌های به ظاهر آسان است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد

ظهر یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه امسال، صدای مشاجره شدید زن و مردی در یکی از خیابان‌های محله گاندی، سکوت ظهرگاهی را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع یک قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

به‌دنبال اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد زنی ۳۷ ساله مواجه شدند که از ناحیه شکم، گردن و کمر هدف ۲۰ ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مردی که با مقتوله در ارتباط بوده در جریان مشاجره‌های شدید لفظی، دست به این جنایت هولناک در خیابان زده است.

تحقیقات ابتدایی از شاهدان عینی حادثه حکایت از آن داشت؛ این ۲ نفر که با هم آشنا بودند، چند دقیقه‌ای به‌دلایلی نامشخص با یکدیگر مشاجره شدیدی داشتند و آن مرد به‌صورت ناگهانی با چاقویی که همراه داشته با ضربات بی‌رحمانه مرتکب قتل شده است و درحالی که گوشی مقتوله در دستانش بوده قبل از رسیدن پلیس از صحنه جرم گریخته است.

پس از پایان تحقیقات میدانی در محل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم، ابتدا مخفیگاه قاتل را شناسایی و سپس با دستور قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده متوجه شدند متهم شبانه تهران را به‌مقصد یکی از شهر‌های شمالی کشور ترک کرده است و احتمالاً قصد دارد برای همیشه از ایران خارج شود.

تحقیقات جنایی همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با روش‌های علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم مخفیگاه متهم را در یکی از روستا‌های گرگان ردیابی کردند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را با یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهم در جریان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و ماجرای جنایت را این‌طور توضیح داد: از چندی قبل آن زن قصد داشت رابطه عاشقانه ما را به پایان برساند که به‌خاطر همین موضوع خیلی عصبانی شدم و با او در حوالی خیابان گاندی قرار ملاقات گذاشتم.

مرد جنایتکار ادامه داد: هنگامی که زن را در خیابان دیدم سر همین مسئله با یکدیگر مشاجره کردیم که ناگهان من کنترل خود را از دست دادم و با چاقویی که در جیب داشتم او را با ضربات متعدد به قتل رساندم و به‌سمت خانه یکی از آشناهایم به گرگان رفتم، اما چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شدم.

به گزارش تسنیم، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد