Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@13:15:28 GMT

مقدسی: قیمت دام سنگین ۱۱ هزار تومان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۵۲۶۶

مقدسی: قیمت دام سنگین ۱۱ هزار تومان کاهش یافت

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران از کاهش چشمگیر قیمت گوشت گوساله در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه دام، قیمت هر کیلو گوشت گوساله به کمتر از ۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوساله با حباب کاذب ۱۰ هزار تومانی در بازار روبه‌روست، افزود: با وجود شرایط مساعد مرتع و علوفه، تولید گوشت به اندازه کافی است که با این وجود نیازی به واردات نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقدسی ادامه داد: در حال حاضر دامداران با انباشتگی دام در واحد‌های دامداری رو‌به‌رو هستند که به همین خاطر از دولت تقاضا داریم که اجازه صادرات را بدهند چرا که این امر علاوه بر ایجاد ارز آوری از زیان چشمگیر دامداران جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول در واکنش به مخالفت برخی مسئولان پیرامون صادرات دام، گفت: اگرچه برخی مسئولان اذعان می‌کنند که صادرات دام منجر به تلاطم قیمت در بازار می‌شود، اما این موضوع در صورت مدیریت صحیح صادرات صحت ندارد.

به گفته وی، قیمت هر کیلو دام سنگین با کاهش ۱۱ هزارتومانی نسبت به ابتدای سال به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

رئیس انجمن صنفی گاو داران با انتقاد از قیمت بالای گوشت در برخی خرده‌فروشی‌ها، بیان کرد: با وجود انباشتگی دام در واحد‌های دامداری، بار‌ها اعلام کرده‌ایم که در صورت همکاری دولت حاضریم هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان را با نرخ ۷۵ هزار تومان در فروشگاه‌ها و تعاونی‌های مصرف توزیع کنیم، اما تاکنون این امر محقق نشده است. هر چند در مناطق پایین شهر، قیمت هر کیلو گوشت ۲۵ هزار تومان معادل ۳۰ درصد افت داشته است.

مقدسی از انباشتگی ۶۰ هزار رأس دام سنگین و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، مسئولان امر هر چه سریع‌تر باید مجوز صادرات بدهند، در غیر این صورت ممکن است شیوع بیماری مشکلات متعددی برای دامداران ایجاد کند.

رئیس انجمن صنفی گاو داران در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت قیمت تمام شده شیر خام، گفت: با توجه به افزایش قیمت سبوس از ۸۴۰ به یک هزار تومان و ذرت از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان، نرخ تمام شده شیر خام به ۲ هزار و ۶۴۰ تا ۲ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است که برای استمرار تولید، قیمت شیر خام باید افزایش یابد چرا که ۵۰ درصد غذای دام را ذرت علوفه‌ای تشکیل می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت دام دام سنگین قیمت گوشت گوشت گوساله واردات گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که امروز 16 اردیبهشت ماه 1403 در مرکز مبادله ایران برگزار شد، 190 کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار 995 در هزار معامله شد.

دومین حراج سکه در سال 1403 فردا برگزار میشود+شرایط

 

از مجموع 270  کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 190 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و  432 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

گفتنی است، در مجموع 23  جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران،  3165 کیلو گرم شمش طلا  مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان  که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس