Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شیرکوند عصر سه‌شنبه در نشست با جمعی از فعالان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع تحقیقاتی و نیمه صنعتی فشتام رشت با بیان اینکه امروز کشور به سمت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها حرکت می کند، اظهار کرد: باید دانش فنی، تحقیقات و پژوهش‌هایی که در مراکز رشد صورت می‌گیرد تجاری سازی و تبدیل به محصول شده و وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: افرادی در این زمینه فعالیت می کنند که با تولید محصولات جدید شرایط را برای بهره‌وری بیشتر در حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنعتی، درآمدزایی و رونق تولید فراهم می کنند.

وی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه توسط دولت، بیان کرد: دولت باید زیرساخت‌های پژوهشی اعم از مکان و امکانات را برای کسایی که وارد این حوزه می‌شوند فراهم کند.

شیرکوند با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهرک صنعتی در کشور وجود ندارد، افزود: شهرک‌های صنعتی در اختیار افرادی غیرحرفه‌ای و غیر متخصص قرار گرفته و سرمایه مملکت در این شهرک‌ها خوابیده و گره از کار کسی باز نمی‌کند. شهرک صنعتی فعال نیز با ظرفیت زیر ۴۰ درصد کار می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه از بانک‌ها گله مند هستند، ادامه داد: بخش خصوصی وقتی می‌بیند جایی برایش سود ندارد نباید وارد شود و اگر توان رقابت ندارد باید از میدان خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی مسئول اشتغال و توسعه کشور نیست، گفت: بخش خصوصی اگر سود خود را بدست آورد سبب توسعه کشور می‌شود در شرایط فعلی نیازمند فعالیت بیشتر استارت آپ‌ها، کسب و کارهای جدید و بخش خصوصی هستیم.

شیرکوند با بیان اینکه امروز دانش فنی به مرحله‌ و جایگاهی رسیده است که می‌توان تجاری سازی کرد، تأکید کرد: نگاه ما باید به سمت ایجاد فضاهای جدید کسب و کار باشد.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور بگونه ای نیست که بانک، بخش خصوصی را تحت حمایت خود قرار دهد، افزود: در شرایط فعلی کشور توان مالی نداریم و بانک‌ها به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کنند.

کد خبر 4758479

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان کسب و کار اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام بارش باران مرز مهران سانحه تصادف گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مشهد شهرکرد شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

مسلم فلاح زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: تأمین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.
 
وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است. 
 
فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود