Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@18:55:30 GMT

بارش بی‌سابقه باران در البرز

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۵۴۸۳

به گزارش تسنیم، بارش شدید باران از عصر  روز گذشته در کرج و سایر شهرستان‌های استان البرز سبب کندی تردد در معابر عمومی و پیاده‌روها و آبگرفتگی خیابان‌ها شد که  بر اثر بارش شدید باران، زیر‌گذر میدان سپاه کرج دچار آب گرفتگی شدید و توقف تردد خودروها شد که بلافاصله نیروهای خدمات شهر شهرداری کرج برای رفع مشکل این زیرگذر اقدام کردند

عزیزاله شهبازی استاندار البرز به همراه علی اصغر کمالی‌زاده شهردار کرج بعد از بارش‌های شدید ‌در کرج با حضور میدانی در چند نقطه از شهر کرج در جریان اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آبگرفتگی و مشکلات به وجود آمده قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارندگی شدید عصر دیروز همچنین پای اعضا و رئیس شورای شهر کرج و فرماندار را به معابر عمومی و خیابان‌های کرج باز کرد.

بارش باران همچنین سبب آبگرفتگی در زیر‌گذر هاشمی رفسنجانی در منطقه مهرویلای کرج شد و خودروها در این مسیر با مشکلات فراوانی برای تردد به سمت آزاددراه کرج ـ تهران و بالعکس مواجه شدند.

شدت بارندگی در محدوده مهرویلا به حدی بود که آب ناشی از بارش باران از بالای زیرگذر به داخل آن ریزش می‌کرد و این موضوع در طی چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

بارش شدید باران  به دلیل شیب شهر کرج به سمت اتوبان به این منطقه سرازیر شد و این موضوع سبب آبگرفتگی آزادراه تهران ـ کرج در محدوده ترمینال شهید کلانتری شد که با حضور به موقع عوامل امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان این مشکل برطرف شد.

در محدوده جاده محمدشهر شدت بارش به حدی بود که سبب آبگرفتگی زیر گذر پل راه آهن در محدوده میدان تره بار کرج شد و این آبگرفتگی سبب ایجاد ترافیک و قفل شدن این جاده شد که بلافاصله نیروهای امدادی به این محل اعزام شدند، شدت بارش باران و آبگرفتگی در این مسیر به اندازه‌ای بود که خودروها مجبور به بازگشت و تغییر مسیر شدند.

بارش باران در بلوار گلستانک و خیابان‌های اصلی  محمدشهر و فردیس هم سبب آبگرفتگی  و ترافیک در معابر عمومی شد و مردم برای تردد دچار مشکل شدند.

بارش باران در فردیس سبب آبگرفتگی حدود 30 منزل مسکونی شد که نیروهای خدمات شهری برای تخلیه آب از منازل و خیابان‌ها به محل اعزام شدند.

اما خوشبختانه بارش باران برخلاف سیل دو سال قبل شهرستان اشتهارد در شهرک صنعتی اشتهارد خساراتی نداشت و با توجه به پیش‌بینی وضعیت جوی و آماده‌باش نیروهای امدادی هیچ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک خسارت ندید.

محمد امین فرشی مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج‌ اظهار داشت:  بر‌اساس پیش‌بینی انجام شده هواشناسی نیروهای امدادی و کادر  خدماتی شهرک‌های صنعتی اشتهارد و استان البرز به دلیل احتمال بارش باران در حالت آماده‌باش بودند.

وی افزود: شدت بارش باران در محدوده شهرک صنعتی اشتهارد به اندازه‌ای بود که  تمام مخازن جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرک صنعتی اشتهارد با بارندگی طی حدود یک ساعت  پر شد.

وی با بیان اینکه در صورتی که تدابیر لازم  برای جلوگیری از سیل و آبگرفتگی  در شهرک صنعتی اشتهارد انجام نمی‌شد مانند سال‌های گذشته خسارت سنگینی به تاسیسات شهرک صنعتی وارد می‌شد، گفت: بارش شدید باران طی ساعات گذشته هیچ خسارتی به شهرک‌های صنعتی البرز وارد نکرد.

محمد کردی فرماندار اشتهارد هم با اشاره به بارش بی‌سابقه باران در شهرستان اشتهارد‌ اظهار داشت: بارش باران در شهرستان اشتهارد سبب تخریب یک اتاق از یک منزل قدیمی شد که این منزل هیچ سکنه‌ای نداشت.

وی افزود: بارش شدید باران در روستاه‌های اشتهارد سبب ایجاد روان آب و جاری شدن آب در معابر روستایی شد.

کردی با بیان اینکه ارزیابی از خسارت‌های انجام شده توسط جهاد در حال انجام است، گفت:  شدت باران در اشتهارد به گونه‌ای بود که در 40 دقیقه 25 میلی‌متر باران بارید و روان آب زیادی در اشتهارد ایجاد شد چون زمین کشش این میزان آب را ندارد، در روستاهای اشتهارد  به دیوار برخی از آغل حیوانات آسیب  وارد شده اما هیچ حیوانی تلف و یا از بین نرفته است.

محمد‌رضا فلاح نژاد مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد بارش شدید باران و خسارات ناشی از این بارندگی در استان البرز اظهار داشت: شب گذشته تمام تلاش عوامل امدادی و نیروهای خدمات شهر و آتش‌نشانی تخلیه آب از منازل و معابر شهری بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت ناشی از بارش باران شب گذشته در کرج هستند، بیان کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر تخریب بنایی در استان البرز نداشته‌ایم و تخریب خاصی نبوده، اما قطعی برق در کرج داشتیم که در اولین فرصت برطرف شد.

فلاح نژاد در مورد خسارت ناشی از بارش باران در دیگر شهرستان‌های استان البرز، اظهار داشت: در شهرستان‌های البرز مشکل خاصی نبوده و در شهر رحمانیه اشتهارد نیز در حال بررسی هستیم تا ببینیم مشکل این منطقه چه بوده است.

وی در مورد کرج گفت: در اطراف میدان طالقانی کرج بر اثر بارش باران و جاری شدن آب مقداری گل و لای جمع شده که در حال جمع‌آوری و ساماندهی است و این گل لای از ارتفاعات اطراف به پایین سرازیر شده است.

در کرج اما شدت بارش باران نیروهای آتش نشانی را به زحمت انداخت و این نیروها حدود 64 عملیات امداد و نجات انجام دادند که شامل تخلیه آب از منازل مسکونی‌، انتقال خودرو و خاموش کردن سه مورد حریق کنتور برق بود.

به گزارش خبرنگار تسنیم  شدت بارش باران در کرج، سبب شد بازارچه انقلاب دچار آبگرفتگی شود و کسبه و ساکنان محلی برای کمک به این افراد دست به کار شده و با تلاش کسبه واحدهای صنفی از آب تخلیه شدند.

در شهرستان نظرآباد نیز بارش  باران سبب آبگرفتگی و کندی تردد خودرها در خیابان شد و برخی واحدهای صنفی این شهرستان نیز دچار آبگرفتگی شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • تصاویر سرریز شدن سد بر اثر شدت باران در خراسان
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!