Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای ساخت ۱۰ پروژه حوزه‌های علمیه استان همدان ۱۰ سال معطل شده‌ایم. ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از همدان آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شامگاه سه شنبه در مراسم  شهادت امام رضا(ع) ‌‌‌با بیان این که عزاداری ها و تبلیغی که در این دوماه توسط عزاداران انجام شد تزریق خون جدید به جسم و روح اسلام ناب است، اظهار داشت: باید تقدیر و تشکر کنیم از روحانیون بزرگواری که به پیروی از ائمه اطهار(ع) جوانی خودشان را وقف تبلیغ دین کرده‌اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 12 قرن است که سینه به سینه اسلام توسط حوزه های علمیه و سلسله جلیله روحانیت منتقل شده است و زنده مانده و این یک واقعیت است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه خانواده ها جوان‌های مستعد خودشان را برای دفاع از اسلام و دین به حوزه ها بفرستند خاطر نشان کرد: دین خدا احتیاج به سربازانی پا به رکاب، جوان، خوش استعداد، انقلابی و جان بر کف دارد.

وی تصریح کرد: یاری کردن دین خدا تنها به سینه زدن و اطعام و شرکت در مراسم های عزاداری نیست، البته خدا را شاکریم که دارای چنین امت وفاداری هستیم که بعد از 14 قرن با جمعیت 30 میلیونی به سمت حرم سیدالشهدا حرکت می کنند اما باید بدانیم که انقلاب باید به راه خود نیز با قدرت ادامه دهد.

فرمانده سپاه اردبیل: مداحان حسینی سرمایه‌ای ارزشمند برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستندجلیلی: دشمنان انقلاب درصدد از بین بردن فرهنگ مقاومت در ایران هستنددروغ‌های هویدا؛ چگونه می‌توان از تحریف تاریخ انقلاب جلوگیری کرد؟

مدیر حوزه علمیه همدان اولین لازمه گام دوم انقلاب را وجود نیروی مجاهد و جان بر کف دانست و گفت: الحمدالله حوزه ها از این نیروها بسیار داشته و دارند و در طول این چهل سال نیز در مسایل دینی، فرهنگی، جهاد و شهادت و حتی دفاع از حرم پیشگام بوده‌اند.

وی با بیان این که برای ساخت 10 پروژه حوزه‌های استان 10 سال معطل شده‌ایم و کمک های دولتی نیز کم شده است ابراز داشت: همان طور که انبیا آمدند تا انسان بسازند نه ساختمان ما نیز به دنباله روی از انبیا و ائمه این راه را ادامه خواهیم داد و لذا این مساله اصلی ما نیست، البته وجود ساختمان و ساخت آن مقدمه ای برای ساخت انسان‌هاست.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بزرگترین هنر امام خمینی(ره) را ساخت و تربیت نیروی های مقاوم عنوان کرد و گفت: امام نیروی‌هایی را تربیت کرد که استقامت را از ایشان یاد گرفتند و لذا این راه باید ادامه داشته باشد و این مهم با وجود جوانان انقلابی و متعهد ممکن خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر زیر بنای فکری انقلاب را حوزه ها تقویت نمی کردند و تثبیت آن توسط علما صورت نمی گرفت انقلاب به ضعف کشیده می شد.

آیت الله موسوی اصفهانی یادآور شد: امام  خمینی(ره) در ابتدا ولایت فقیه را اجرا نکرد بلکه در مکاسب آن را تدریس می کرد و بعد آن را در جمع هایی همچون جامعه مدرسین که عموما همانند آیت الله جنتی تبعید شدند تثبیت کرد.

وی زیر بنای فکری را مهم ترین موضوع در انقلاب معرفی کرد و گفت: پیامبر اسلام نیز 13 سال در مکه زیر بنای فکری حکومت اسلامی را پی ریزی کردند تا زمینه قیام اماده شود و بعد اقدام به قیام کرد.

مدیر حوزه علمیه همدان گرم نگه داشتن تنور انقلاب را از طریق زیر بنای فکری ممکن دانست و یادآور شد: حوزه ها همان طور حضرت آقا فرمودند مراقب باشند تا انقلابی بمانند وظیفه دارند تا از این زیر بنای فکری مراقبت کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این انقلاب از جان برای ما عزیزتر است و لذا مردم باید این  افراد بشناسند چرا که تک تک ما در برابر اتفاقاتی که رخ می‌دهد مسئولیم.

وی به دیدار خود با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد زمانی که به پیش ما می آیند خوب صحبت می کنند اما حاضر نیستند به صورت شفاف در مجلس رای دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه تنها راه رسیدن به سعادت تمسک به اهل بیت و قران است، اظهار داشت: بنا بر سفارش ائمه امروز و در زمان غیبت ما ولی فقیه را جانشین ائمه می دانیم.

وی ادامه داد: 40 سال قبل کشور غلام حلقه به گوش آمریکا بود و شاه ایران هم سر سپرده آنها بود در حالی  که امروز 40 است مملکت اسلامی همانند خورشید می درخشد و همه این ها به  خاطر مسئله امامت است.

مدیر حوزه علمیه همدان به انقلاب های منطقه اشاره کرد و گفت: اینکه مصر و لیبی انقلاب کردند اما به نتیجه نرسیدند دلیلش وجود امامت است بنابراین این امامت و درزمان غیبت رهبری است که اسلام و انقلاب را حفظ کرده است.

وی با تاکید بر این که باید مراقب باشیم تا در تمامی ارگان ها مساله حفاظت از رهبری در راس مسائل باشد، اظهار داشت: زکات، روزه، حج و جهاد تمامیت این ها به امام است و حتی نمازی نماز است که در خط مبارزه با استکبار باشد همانند نماز های جمعه ایران اسلامی، نه نماز هایی که در تقویت طاغوت زمان، آمریکا باشد همانند نماز جمعه های عربستان سعودی.

وی تاکید کرد: مهم ترین وظیفه امروز ما در حوزه های علمیه حفظ زیر بنای فکری انقلاب اسلامی و تبلیغ و ترویج دین و پاسخ به شبهات است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه علما و روحانیت همیشه درهمه جبهه ها پیشتاز بوده اند، اظهار داشت: آمار شهدا انقلاب از قشر روحانیون در زمان دفاع مقدس نسبت به جمعیت آن بیشترین تعداد بوده است و البته که باید هم اینظور باشد چرا که ما باید این چراغ را روشن نگه داریم تا امت اسلامی به دنبال آن حرکت کنند.

وی با اشاره به این که اگر مراجع، طلاب و روحانیت در مساله انقلاب پیشتاز نبودند قطعا انقلاب به پیروزی نمی رسید، یادآور شد: ما تا زنده هستیم وظیفه داریم برای دفاع از دین خدا تا پای جان بایستیم و آماده باشیم.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به رحلت آیت الله گنبدی وی را افتخار حوزه ها دانست و گفت: آیت الله گنبدی 97 سال عمر کرد و در طول عمر خویش زهد و تقوای حداکثری را رعایت کرد و لذا تا آن جایی که می توانیم باید در جای پای آنها قدم گذاریم.

وی در پایان با بیان این که در طول این دو ماه سرمایه های معنوی زیادی را اندوخته ایم خاطر نشان کرد: برای یک حسینی زشت است که فردای محرم و صفر معصیتی را که قبلا انجام می داده را انجام دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برای کسی که در این ایام به ندای لبیک یا حسین مشغول بوده است زیبا نیست که در مجلس عروسی مختلط شرکت کند و بنابراین باید به خاطر خون امام حسین(ع) تجدید نظر عملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف تنها برای روحانیون نیست ابراز داشت: نگویید که مریض هستیم و کار داریم بلکه بگویید به خاطر آن که حرام خدا در حال انجام است ما از امام حسین خجالت می کشیم در مجلسی که مورد رضا امام حسین نیست شرکت کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: اگر 10 نفر از فامیل در یک مجلس این کار را انجام دهند صاحب مجلس حتی نه برای خدا بلکه به خاطر آنکه دعوتش بر نگردد جلوی این منکر را می گیرد.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ حوزه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) آبادان، حوزه علمیه کوثر خرمشهر و حوزه علمیه فاطمیه اروندکنار از بین داوطلبان دارای شرایط در سطح ۲ (ویژه داوطلبین با مدرک دیپلم) و ۳ رشته مشاوره خانواده (ویژه طلاب دارای مدرک سطح ۲) طلبه می‌پذیرند.
علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند تا ۱۵ تیرماه به سامانه paziresh.whc.ir مراجعه کنند.
همچنین و شماره ۰۹۳۶۷۹۲۴۵۲۴ در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است