Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتایان ایرانی و ترکی خود گفت که از روز چهارشنبه نشست‌های گروه‌های سوریه برای کمیته قانون اساسی سوریه آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: «آغاز نشست‌های کمیته قانون اساس سوریه پیروزی برای دولت،‌مخالفان و ملت سوریه است و روسیه کاملا از این روند حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که کار کمیته باید بدون هرگونه دیکته خارجی به پیش برود و از ایران برای همکاری در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: «هرگونه استفاده از منابع طبیعی یک کشور اقدامی غیر قابل توجیه بوده و واشنگتن باید به این موضوع پایبند باشد.»

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این کنفرانس خبری گفت که آغاز فعالیت‌های کمیته قانونی اساسی سوریه پیروزی روند آستانه و توانایی آن برای تحقق نتایج ثابت کرد.

وی افزود: «کمیته قانون اساسی می‌تواند در راستای تغییرات سیاسی بزرگ در سوریه عمل کند.»

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: «اطمینان داریم که روند رسیدن به استقرار در سوریه گفت‌وگو میان نظام و مخالفان است.»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس خبری گفت: «ملت سوریه برای 8 سال گذشته از عدم توافق رنج می‌برد و ما تاکید کرده بودیم که هیچ گونه راه حل نظامی برای اوضاع سوریه وجود ندارد.»

وی افزود: «نشست کمیته قانون اساسی سوریه آغاز یک روند است که سختی‌هایی همراه خواهد بود و آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی آغاز روند سیاسی در سوریه است.»

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: «ضمانت‌کنندگان روند آستانه باید عدم مداخله خارجی در روند کمیته قانون اساسی سوریه را نیز تضمین کنند.»

ظریف گفت: «ایران و روسیه در سوریه حضور دارد و تا زمانی که دولت و ملت سوریه این را بخواهد در آنجا باقی خواهیم ماند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعد حریری عبدالله قرداش مطرب کیهان کلهر خلیل آقایی ابوعزرائیل خانه پدری سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه ایران کمیته قانون اساسی سوریه مولود چاووش اوغلو سعد حریری عبدالله قرداش مطرب کیهان کلهر خلیل آقایی ابوعزرائیل خانه پدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور