Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نضال الطعانی» رئیس کمیته امور خارجه پارلمان اردن امروز سه‌شنبه در واکنش به تلاش آمریکا برای تقویت ائتلاف علیه داعش در شمال شرقی سوریه گفت که «اردن هرگز هیچ نیرویی را به خاک سوریه وارد نخواهد کرد.»

اخبار بین الملل- الطعانی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که مشارکت اردن در عملیات نیروهایی که با داعش در منطقه شمال شرقی سوریه مبارزه می‌کنند، بعید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تأکید بر اینکه اردن از جمله کشورهای حامی مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال آن است، گفت که اعزام نیروهای اردن برای جنگ در شرق فرات بعید است «چرا که اصل بر وحدت و یکپارچگی سوریه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن و مخالفت با هر گونه اشغال اراضی سوریه است.»

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه(دیروز) گفت که این کشور خواهان تقویت و حمایت از ائتلاف علیه داعش در شمال شرقی سوریه به دنبال کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی است.

وی افزود که سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در تاریخ ۶ اکتبر به معنای آن نیست که واشنگتن دست از مبارزه با داعش برمی‌دارد.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به دنبال ممانعت از بازگشت داعش به سوریه و عراق است و سعی دارد با همکاری ائتلاف جهانی بقایای داعش را نابود کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه سوریه واشنگتن اردن داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضاً رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملاً اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملاً با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلاً دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

کد خبر 749710

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد