Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون اله‌یاری روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان این که بخش خصوصی برای اجرای این طرح‌ها ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است، افزود: احداث هتل، اقامتگاه‌های سنتی، توسعه بوم‌گردی، راه‌اندازی مجتمع و کمپ‌های گردشگری، سفره خانه‌های سنتی و احیا خانه‌های تاریخی از مهمترین این طرح‌های گردشگری است که بخشی از آنها تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

وی اضافه‌ کرد: بخش زیادی از طرح‌ها نظیر مراکز بوم‌گردی، سفره خانه‌ها و مجتمع‌های گردشگری در شهرستان‌های این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته شمار تخت‌های اقامتگاه‌های استان به بیش از ۳۰ هزار تخت رسید، خاطرنشان‌ کرد: این آمار در مقایسه با قبل رشد سه برابری داشته که این اتفاق موجب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در این منطقه شده‌است.

وی به رشد پنج درصدی بازدیدهای گردشگران خارجی از مناطق تاریخی و افزایش  ۲۰ درصد سفرهای داخلی به استان اصفهان در ۶ ماهه امسال اشاره‌کرد و گفت: این مسیر توسعه و رشد به رونق اقتصادی در این استان منجر خواهد شد.

وی یادآورشد: سفر گردشگران به این استان موجب خرید سوغات، دریافت خدمات و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها می‌شود که این چنین وضعیتی رونق تولید و رشد اقتصادی را به همراه دارد.

اله‌یاری با بیان اینکه برنامه ریزی جدی برای توسعه گردشگری در شهرستان‌های اصفهان وجود دارد، تصریح‌کرد: در گذشته سهم جذب گردشگر این مناطق استان تنها ۳۰ درصد بود که این شاخص به بیش از ۵۰ درصد رسیده که البته نقطه مطلوب و مورد نظر در حوزه گردشگری استان ۲۰ درصد بیشتر از وضع موجود است.

به اعتقاد وی ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در شهرستان‌های اصفهان وجود دارد که سرمایه گذاری برای معرفی و جذب گردشگر در آن مناطق موجب افزایش جذب توریست داخلی و خارجی و همچنین ماندگاری مسافران در استان را افزایش می دهد.

وی گردشگری طبیعی، معنوی و سلامت را از قابلیت های این مناطق معرفی کرد و اظهارداشت: شهرها و روستاهای استان اصفهان هر کدام دارای قابلیت های خاصی در حوزه گردشگری هستند و بسیاری از مسافران کمتر این چنین ظرفیت هایی را دیده اند.

به گفته اله‌یاری بستر برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان‌ها باید بیش از گذشته فراهم و مسئولان محلی همراه با مردم در این عرصه وارد شوند.

وی توسعه بوم گردی و احیا خانه های قدیمی را از مولفه‌های مهم گردشگری در شهرها و روستاهای این استان بیان‌کرد و گفت: در حال حاضر تعداد خانه های بوم‌گردی این استان به ۴۵۰ باب رسیده که شهرستان‌ها بیشترین ظرفیت را در این حوزه دارند.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست؛ بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

این استان در حوزه گردشگری سلامت و همچنین گردشگری دینی و معنوی قابلیت های زیادی دارد.

سالانه تعداد زیادی از گردشگران به ویژه از کشورهای همسایه برای پیگیری امور درمانی خود و گردشگری سلامت به اصفهان سفر می‌کنند.

وجود مراکز متعدد درمانی (گردشگری سلامت)، ارزان بودن نسبی ارز ایرانی، جاری بودن رودخانه زاینده رود و وجود اماکن متعدد زیارتی در استان از جمله عواملی هستند که در استقبال گردشگران آسیایی به ویژه کشورهای مسلمان به عنوان یک مقصد گردشگری موثر بوده است.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  ۲۶ درصد آمار گردشگران ورودی به کشور در نیمه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری طرح های زیرساختی جاذبه توریستی اصفهان سرمایه گذاری داخلی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی شامگاه سه شنبه در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش در گرامیداشت هفته معلم در اردبیل اظهار کرد: جایگاه معلم از نظر فضیلت و قداست جایگاه همتراز با انبیا و اوصیای الهی است و قعا حرکت بشریت در طول تاریخ برمبنای هدایتگری و علم آموزی معلمان و فرهیختگان جامعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش عمر خود را صرف انسان سازی و بهترین فضیلت معنوی در تربیت و تعالی نیروی انسانی کرده اند که امروز بزرگترین ذخیره و منبع ارزشمند کشور محسوب می شوند.

استاندار اردبیل کار معلم را دارای شرافت، فضیلت و قداست بیشمار توصیف کرد و گفت: این کار با مادیات و پرداختی های اندک قابل قیاس نیست و ضروری است تا شان و منزلت معلمان به عنوان انسان های فرهیخته و دانایی محور مورد توجه قرار گیرد.

عاملی مهمترین مساله استان را حرکت در مسیر رشد اقتصادی و تکمیل زیرساخت ها برای تقویت این حوزه اعلام و تصریح کرد: در اکثر حوزه های رشد اقتصادی جایگاه استان اردبیل بیست و پنجم و بیست و ششم بوده در حالی که ما با ظرفیت های بینظیر کشاورزی، گردشگری و بخش صنعت و معدن و مهمتر از همه سرمایه های انسانیو منابع ارزشمند در این حوزه روبرو هستیم.

وی بیان کرد: اگر همه این قابلیت ها بکارگیری شود استان اردبیل به سرعت رشد خواهد کرد و ما نیز در دولت سیزدهم در این مسیر گام برمی داریم.

استاندار اردبیل به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

توسعه بزرگراه های اردبیل تا ۱۸۵ کیلومتر

عاملی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

وی از توسعه بزرگراه های استان تا ۱۸۵ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: در دولت سیزدهم سال اول ۵۲ کیلومتر و سال دوم ۸۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد و قرار است امسال نیز ۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره برداری برسد.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل به کاهش کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل تا ۱۷ مورد اشاره کرد و گفت: پروازهای اول صبح و آخر شب راه اندازی شده و در کنار آن امکان دایر شدن پرواز به سایر مناطق کشور نیز فراهم است.

عاملی از تکمیل زنجیره فیبر نوری برای تقویت ارتباطات مخابراتی و تلفن همراه خبر داد و بیان کرد: در بخش گازرسانی خط دوم انتقال گاز به استان تا شهریور ماه تکمیل شده و احداث ۱۰ پست برق را نیز در این استان برای تقویت نیرورسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی شاهدیم.

تزریق ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح های اقتصادی اردبیل

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح ها و پروژه های اقتصادی تزریق شده و سایر طرح های عظیم آبرسانی، تکمیل سه سد و پایاب سد خداآفرین برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در حال انجام است.

استاندار اردبیل از افزوده شدن ۱۵ بنگاه اقتصادی اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها خبر داد و اظهار کرد: ۵ مورد از این طرح های صنعتی و معدنی امسال افتتاح می شود و استان اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها در حوزه اشتغال می پیوندد.

عاملی از تکمیل زنجیره گردشگری و احداث سه هتل پنج ستاره در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این برنامه ریزی ها و تلاش ها برای افزایش سرانه درآمدی مردم استان است که در دولت سیزدهم حرکت جهشی در این بخش آغاز شده است.

در این مراسم از پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش تجلیل شد.

کد خبر 6093878

دیگر خبرها

  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان