Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، کیومرث بیرانوند که سالهاست بصورت خانوادگی در بروجرد به تولید، پرورش و فروش اسب مشغول بکار است در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: پرورش اسب شغل پدری ما بوده و از دوران کودکی به این حرفه آشنا شدیم و سالهاست به اتفاق اعضای خانواده در پرورش اسب فعالیت داریم.

نگهداری بیش از ۱۰۰ راس اسب

وی گفت: در حال حاضر تعداد بالغ بر ۱۰۰ راس اسب در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع نگهداری و بصورت اصولی پرورش می یابند و خودم به اتفاق برادرانم و فرزندانم با این کار مشغول بکار شده و معاش خانواده نیز از این راه تامین می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرورش دهنده اسب در لرستان با اشاره به هزینه های سرسام آور پرورش اسب افزود: با توجه به اوضاع بد اقتصادی متاسفانه هزینه های نگهداری این تعداد اسب روز به روز افزایش داشته و باتوجه به عدم حمایت از جانب مسئولان ، با مشکلات جدی روبرو هستیم.

بیرانوند با ابراز نارضایتی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: هر راس اسب در طول ماه میانگین مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هزینه نگهداری دارد تامین جو، یونجه و سبوس در این وضعیت برای ما سخت شده و قیمت ها نیز روز به روز افزایش می یابد در حالیکه سازمان جهاد کشاورزی نیز که می تواند حامی و پشتیبان ما باشد هیچگونه کمکی به ما نمی کند.

حمایت مسئولان سایر استانها از صنعت اسب

کیومرث بیرانوند ادامه داد: دوستان ما در سایر استانها هر ماهه سهمیه سبوس و یونجه خود را از سازمان جهاد کشاورزی تهیه می کنند و مسئولان آنها نیز بر عملکرد آنها نظارت های متوالی و بازدید دارند در صورتیکه  اینجانب علی رغم اینکه ۱۰۰ راس اسب بعضاً گران قیمت و با ارزش پرورش می دهم تاکنون هیچ مسئولی در مجموعه خودم حضور پبدا نکرده و هیچ گونه کمکی از آز سوی آنها به ما نشده است.

وی با بیان اینکه جهت دریافت پروانه و مجوز از طریق جهاد کشاورزی اقدام کردم اظهار داشت: جهت اخذ پروانه فعالیت به جهاد کشاورزی مراجعه کردم متاسفانه آنقدر پروسه اداری جلوی من گذاشتند که بکلی قیدش را زدم و بی انگیزه گی تنها چیزی بود که عایدم گردید.

این پرورش دهنده اسب در استان افزود:  سازمان حمایت کننده ما جهاد کشاورزی است که بایستی طوری برنامه ریزی نماید که همیشه حامی این قشر فعال باشد سهمیه ماهانه اسب را از طریق مراکز و تعاونی ها به ما تحویل دهند ، بازدید های ماهانه از عملکرد ما داشته باشند اما طوری عمل شده که تاکنون هیچ ارتباطی بین ما و جهاد کشاورزی وجود ندارد.

امکان تعطیلی بعلت عدم حمایت مسئولان

کیومرث بیرانوند در پایان گفت : پرورش اسب در حالیکه یک صنعت درآمدزاست اما باتوجه به شرایط حاکم بر آن در استان، آینده خوبی در انتظار پرورش دهندگان نخواهد بود و با توجه هزینه های سرسام آور و عدم حمایت مسئولان ، احتمال تعطیلی و توقف فعالیت پرورش اسب دور از دسترس نیست در حالیکه ظرفیت و پتانسیل پرورش اسب در لرستان به نحوی است که با قدری حمایت می توانیم وضع موجود را با کیفیت عالی توسعه دهیم و اشتغال زایی زیادی در آن ایجاد کنیم.

46

کد خبر 1315574

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اسب صنعت سرمایه گذاری صنعتی وزارت جهاد کشاورزی استان لرستان لبنان عراق سعد حریری ایالات متحده آمریکا امام رضا ع باشگاه استقلال ابوبکر البغدادی سوریه بازیگران سینما و تلویزیون ایران داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن غلات در مزارع

کیومرث اکبری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه یک سن مادر در هر مترمربع می‌تواند ۸۰ کیلو کاهش تولید در واحد سطح را ایجاد کند، گفت : گندم‌ها با ۲ درصد سن‌زدگی خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تأخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های جهانی از حدود ۲۰ اردیبهشت‌ماه به بعد هوا بین ۲ تا سه درجه گرم‌تر از وضعیت معمول می‌شود و مراحل پورگی آفت که سبب سن‌زدگی می‌شود سریع‌تر طی می‌شود، لذا زمان واکنش برای برخی از مناطق از دست خواهد رفت.

وی از کشاورزان درخواست کرد؛ به محض اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کردند بلافاصله نسبت به مبارزه اقدام کنند هرگونه تأخیر در انجام مبارزه سبب سن‌زدگی و خسارت به گندم می‌شود.

اکبری تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح استان در سطح زیر کشت کندم دیم و آبی از بهمن‌ماه سال گذشته با دستورالعمل مبارزه جدی آغاز شده و تا به‌امروز به خوبی جلوی خسارت این آفت کلیدی و اصلی گندم گرفته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان