Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:42:00 GMT

۲۵ مجلس تعزیه در کرمان اجرای عمومی شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۷۵۶۷

۲۵ مجلس تعزیه در کرمان اجرای عمومی شد

هوشنگ انکوتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وی با بیان اینکه در ایام سوگواری ماه های محرم و صفر امسال بیش از ۲۵ مجلس تعزیه توسط هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار در سطح استان کرمان و کشور اجرای عمومی شد افزود: این گروه امسال به سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در شهرستان لامرد استان فارس راه یافت و در این سوگواره دو مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) و شهادت طفلان مسلم(ع) را شبیه خوانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شبیه خوانی هنری بسیار مقدس است که عاشقان و ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان، ارادت خود را با زبان هنر ابراز می کنند.

وی با بیان اینکه هنر آئینی تعزیه یک مراسم کاملا مردمی است و روز به روز بر مخاطبان آن در هر سطحی افزوده می‌شود اظهار داشت: در تعزیه افراد ذاکر در هر سنی از بچه‌خوان تا بزرگسال فعالیت می کنند و مخاطبان تعزیه نیز از کودک تا بزرگسال به تماشای مراسم تعزیه خوانی می نشینند.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار با اشاره به اینکه هر آنچه که از دستورات و احکام دینی بخواهیم در تعزیه وجود دارد و تعزیه نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اسلامی و فرهنگ عاشورایی در جامعه دارد افزود: تعزیه تنها هنر دینی مذهبی جهان اسلام است اما این ظرفیت عظیم مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری مراسم تعزیه بر مخاطبانش بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: در آئین تعزیه خوانی به راحتی می توان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج نماز در جامعه، احترام به والدین و در مجموع ترویج معارف اسلامی موفق عمل کرد و بسیار اثرگذار است.

انکوتی با اشاره به اینکه گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار کرمان از گروه های فعال تعزیه استان کرمان است که از تعدادی از جوانان ولایی و عاشق اهل‌بیت(ع) تشکیل شده گفت: این جوانان در ۲ بخش اجرای تعزیه و تدارکات و پشتیبانی فعالیت می‌کنند.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار با اشاره به اینکه به سایر فعالیت‌های فرهنگی مذهبی این هیئت در طول سال اشاره کرد و گفت: جوانان فعال این هیئت طی سال نیز در تمام مناسبت‌های مذهبی اقدام به برگزاری مجالس مذهبی و همچنین برپایی آئین تعزیه‌خوانی می‌کنند و نسبت به این موضوع و نوکری در خانه اهل بیت(ع) افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه خرداد ماه سال جاری سوگواره ملی تعزیه استان کرمان در روستای ده زیار برگزار شد تصریح کرد: این سوگواره در ۶ دوره به صورت استانی برگزار شد و امسال با حضور بیش از ۳۰۰ تعزیه خوان از سراسر کشور به صورت کشوری برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا تعزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر