Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@08:43:23 GMT

مشارکت‌ اوقاف در طرح‌های اجتماعی و دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۷۶۲۷

مشارکت‌ اوقاف در طرح‌های اجتماعی و دانش‌بنیان

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگویی اظهار داشت: موقوفات حوزه دانش بنیان بسیار ارزشمند و مهم است و اوقاف از پروژه‌های علمی حمایت می‌کند.

وی افزود: اوقاف می‌تواند به پروژه‌هایی که نمونه سازی می‌شود و سپس به مرحله تکثیر موقت، تکثیر جمعی و بازاریابی می‌رسد، کمک کند و در کل پروژه‌های با نفع اجتماعی بالا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به مشارکت اوقاف در چندین طرح اجتماعی گفت: حمایت از موتورسیکلت برقی را در برنامه داریم که اگر با ثمردادن این پروژه‌ها صرفه جویی زیادی در مصرف بنزین در کلان‌شهرها خواهیم داشت. 4میلیون موتورسیکلت روزانه در تهران تردد می‌کنند و اگر هرکدام روزی یک لیتر بنزین مصرف کنند، با برقی شدن موتورسیکلت‌ها یک جریان صرفه جویی کلان در منابع ملی خواهد بود.  

خاموشی اضافه کرد: موتورسیکلت‌ها نقش زیادی در آلودگی هوا دارند که با طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها جریان آلودگی هوا تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند لذا اگر دولت، مجلس، شورای شهر و شهرداری نیز از این طرح حمایت کنند، در مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا رقم های کلانی صرفه جویی خواهد شد. 

وی بیان کرد: در زمینه تولید بذر گلخانه‌ای با دانشگاه آزاد همکاری داریم و در این زمینه ۸۰۰ میلیون بذر صیفی‌جات گلخانه‌ای و چند میلیارد بذر برای فضای باز لازم داریم که این طرح در حال تحقق بوده و بازار خارجی نیز به این سمت آمده است. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان خاطرنشان کرد: در ماه ربیع الاول چندین پروژه علمی و پژوهشی رونمایی می‌شود و هدف ما این است از پروژه‌هایی که برای توسعه وقف در امور اجتماعی و علمی تلاش می‌کنند، حمایت کنیم. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم