Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:06:25 GMT

۲۰۰ واحد صنفی در بروجن آلاینده است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۸۰۶۱

۲۰۰ واحد صنفی در بروجن آلاینده است

مسعود ملکی شامگاه سه‌شنبه در نشست بررسی زمین‌های شهرک صنایع کارگاهی بروجن گفت: در این شهر ۷ هزار واحد صنفی مجاز فعال وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ واحد جزو صنایع نیمه‌مزاحم با درصد آلایندگی بسیار بالا است.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی مزاحم و نیمه‌مزاحم باید به شهرک صنایع کارگاهی بروجن منتقل شود.

ملکی تصریح کرد: برخی مردم از فعالیت صنایع نیمه‌مزاحم در سطح شهر بروجن به ویژه خیابان‌های خیام و رازی گلایه‌مندی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: حرفه‌های جوشکاری، آلومینیوم‌سازی، نجاری، صافکاری و رنگ‌آمیزی اتومبیل و تعمیرخودروهای سنگین جزو صنایع با درصد آلایندگی بالا در بروجن است.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ حدود ۴۰۰ قطعه زمین در شهرک صنایع کارگاهی بروجن به متقاضیان واگذار شده است.

وی گفت: به همین منظور فعالان صنایع با آلایندگی بالا موظف به انتقال کسب و کار خود به شهرک صنایع کارگاهی تازه تاسیس هستند.

ملکی تاکید کرد: در صورتی که این فعالان نسبت به ساخت و ساز و انتقال صنایع نیمه‌مزاحم به شهرک صنایع کارگاهی بروجن اقدام نکنند، زمین‌های واگذار شده به مالکان بازپس‌گیری می‌شود.

وی افزود: ظرفیت جدیدی برای صدور مجوز صنایع نیمه‌مزاحم در شهر بروجن وجود ندارد.

فرماندار شهرستان بروجن تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک و با ورود دستگاه‌ قضایی و بازرسی، زمین‌های واگذار شده به غیر در شهرک صنایع کارگاهی بروجن شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین با درخواست اتحادیه‌های صنفی و تایید اتاق اصناف، واحدهای غیرمجاز و بدون پروانه  کسب در شهرستان بروجن با همکاری نیروی انتظامی شناسایی و پلمب می‌شود.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با دریافت پروانه کسب و اخذ مجوزهای قانونی نسبت به دریافت زمین و شروع فعالیت در شهرک صنایع کارگاهی بروجن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، انتقال صنایع نیمه‌مزاحم شهرک صنایع کارگاهی بروجن از سال ۱۳۷۹ مطرح و در این راستا حدود ۴۰۰ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری صنایع کوچک و متوسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در یکی از محلات شهرستان فلاورجان در خصوص فروش غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ با اقدامات میدانی خود از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف مقادیری شربت و هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091004

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون