Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون دامهای سبک علیه بیماری بروسلوز در استان طی سال جاری خبرداد.

کامیار داهیم در گفت و گو با ایسنا گفت: به منظور پیشگیری از تلفات و کاهش خسارات و ضایعات دامی ناشی از ابتلاء به بیماری بروسلوز ( تب مالت ) طی 7 ماهه سال جاری تعداد یک میلیون و 613 هزار و 550 راس دام سبک بر علیه این بیماری در سطح استان با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حفظ سرمایه دامی و بهداشت عمومی جامعه از طریق تامین بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و همچنین پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیردار دامی و مشترک بین انسان  و دام عملی می شود.

داهیم انجام مایه کوبی دام ها علیه این بیماری را از مهمترین عوامل کنترل آن اعلام کرد و افزود: جمعیت دامی حساس همه ساله علیه این بیماری مایه کوبی شده و در کنار آن راه های کنترل و شناسایی ، حذف دام بیمار ،قرنطینه و آموزش های مستمر جمعیت انسانی در معرض آسیب انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: بیماری بروسلوز یا تب مالت از جمله بیماریهای دامی قابل انتقال از حیوان به انسان برشمرده می شود که از دو جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه هزینه های فراوانی برای کشور و دامداران وارد می کند و علاوه بر تحمیل خسارت اقتصادی به دامداران آلودگی جمعیت انسانی و نیز خسارات بهداشتی را هم به دنبال دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مایه کوبی تب مالت بروسلوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است