Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به مصوبه مجلس برای حذف تنوع مدارس گفت: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که بدون انجام کار کارشناسی برای آموزش وپرورش نسخه نپیچند.

روستا، دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی قزوین در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: آموزش و پروش حساس و حیاتی‌ترین نهاد حاکمیتی در هر کشوری است؛ چرا که آینده هر کشور در گرو امروز آموزش و پرورش آن کشور است و طبق فرمایشات رهبری معظم انقلاب آموزش و پرورش کانون ساخت آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستا ادامه داد: با توجه به اهمیت والای آموزش و پرورش، سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق در زمینه آموزش و پرورش کشور امری اجتناب ناپذیر و ضروری است که باید زیر نظر افراد خبره و کارشناس انجام شود و هرگونه اقدام غیرکارشناسی و نسنجیده در این زمینه عواقب بسیار خطرناکی را برای آینده کشور خواهد داشت.
وی افزود: در سال ۹۸ مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس رسید که اجرای آن به مثابه زنده به گور کردن نظام تعلیم و تربیت کشور است. در این مصوبه که به نوعی اعدام آموزش و پرورش است، آمده که سال تحصیلی ۹۹‌ــ‌۹۸ تمام واحد‌های آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند، به‌گونه‌ای که به‌جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد.

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی قزوین گفت: تبصره این ماده نیز «تأسیس هر نوع مدارس خاص» را صرفاً با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر دانسته است. بسیار جای تعجب و تاسف است که نمایندگان مجلس بدون هیچ تحقیقی و بدون انجام کار کارشناسی شده دست به تصویب چنین طرحی زده اند.
وی تاکید کرد: تصویب این طرح قشر دانشجو را در خصوص صلاحیت برخی از نمایندگان متعجب کرده است؛ چراکه مصوبه مذکور علاوه بر اینکه با اسناد بالادستی و منویات رهبری مخالفت دارد، دارای ابهامات و مشکلات اساسی داخل متن مصوبه است.
این فعال دانشجویی یادآور شد: اشکال اول این است که دربند اول این مصوبه آمده دولت موظف است مدارس را به دوصورت دولتی وغیر دولتی اداره کند؛ درحالی که در حال حاضر بدون این مصوبه مجلس نوع سومی برای مدارس در داخل کشور وجود ندارد به همین دلیل مجلس باید مقصود خود را ازین بند مشخص کند یا این بند را از مصوبه حذف کند که حذف این بند حذف کل مصوبه را در پی خواهد داشت.
روستا ادامه داد: اشکال دوم هم این است که براساس بند‌های بعدی این مصوبه دولت موظف است مدارس رو به گونه‌ای اداره کند که به جز مدارس استثنایی هیچ گونه مدرسه متنوعی در کشور نباشد.

وی تصریح کرد: اشکال سوم هم اینکه در این مصوبه ملاک تنوع مدارس گفته نشده و این برای ما مبهم است که باید مشخص شود اگر قرار است مدارس متنوع در کشور وجود نداشته باشد مجلس و دولت برای تحصیل اقلیت‌های مذهبی، دانش آموزان بزرگسال، دانش آموزان نخبه و افراد نخبه مناطق محروم که مشغول تحصیل هستند و. چه تدبیری اندیشیده اند؟ چراکه درمتن این مصوبه هیچ جایگزینی برای مدارس سمپاد، اقلیت‌های مذهبی، بزرگسال و... نیامده است و اگر این مصوبه با این شکل اجرا شود آموزش وپرورش با نابسامانی‌های بسیار عظیمی روبه رو خواهد شد.
دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی قزوین گفت: علاوه براین ابهامات و مشکلات اساسی که در متن مصاحبه مشاهده می‌شود این مصوبه با اصل ۷۵ قانون اساسی و منویات رهبری مغایر است. اصل ۷۵ قانون اساسی بیان می‌کند که طرح‌های قانونی و پیشنهاد‌ها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد درحالی که اجرای مصوبه مذکور باعث افزایش هزینه عمومی خواهد بود ومجلس بدون توجه به اصل ۷۵ قانون را تصویب کرده است.
روستا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله) نیز در دیداری که سال ۱۳۹۸ با معلمان و فرهنگیان داشتند، صراحتا فرمودند که مدارس استعداد‌های درخشان نباید تضعیف شوند؛ درحالی که این مصوبه مدارس استعداد‌های درخشان را کاملا حذف خواهد کرد. این مصوبه با راهکار ۳_۵ سندتحول بنیادین نیز مغایرت دارد.
وی بیان داشت: از معایب دیگر اجرای این مصوبه می‌توان به سوق دادن آموزش وپرورش به سمت امر شوم خصوصی سازی، پایین آمدن سطح کیفیت آموزش، ازبین رفتن عدالت آموزشی ودرو... اشاره کرد. با توجه به ادله گفته شده و تناقضات این مصوبه با اسناد بالادستی و همچنین باتوجه به ابهامات و مشکلات اساسی این مصوبه، جریان دانشجویی استان قزوین از شورای نگهبان درخواست رد این مصوبه به مجلس را دارد.

این فعال دانشجویی در خاتمه گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم درخواست داریم که بدون انجام کار کارشناسی شده نسخه برای آموزش وپرورش نپیچند. این حرکت نمایندگان مجلس اعلام جنگ علیه آموزش و پرورش است که جریان دانشجویی را بسیار خشمگین ساخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش استعداد های درخشان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با رقابت ۴۲۰ نفر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به وضعیت مربیان پرورشی مدارس و برنامه استخدامی این نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: براساس قانون احیای معاونت پرورشی باید هر مدرسه یک مربی داشته باشد.

میکائیل باقری، تعداد مربیان پرورشی را زیر ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور کم داریم که امسال قرار است براساس ماده ۲۸ حدود ۱۱ هزار مربی جذب کنیم.

وی متذکر شد: با وجود این تعداد جذب در مقایسه با بازنشستگان امسال باز کمبود داریم که در این راستا وزیر آموزش و پرورش دنبال راه‌اندازی پردیس ویژه معلم پرورشی است که همه‌ساله حداقل تعدادی را جذب کنند تا کمبود‌ها جبران شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است و در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

محمد رستم‌پور اضافه کرد: این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل‌عمران به آن دعوت کرده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوابِحَبْلِاللَّهِجَمِیعًاوَلَاتَفَرَّقُوا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است، این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مائده به آن اشاره کرده و می‌فرماید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مطرح کرد: ارسنجان با همکاری فرمانداری، دانشگاه آزاد و سایر ارگان‌ها میزبان مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان است.

سید اکبر کاظمی ادامه داد: این مسابقات در سطح آموزشگاه بین تمامی دانش‌آموزان برگزار شده که ۴۲۰ نفر آنها از شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان به این مرحله راه‌ یافتند که امروز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور داوران ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات در شهرستان ارسنجان مطرح کرد: مسابقات در رشته‌های فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان در توضیح رشته مربوط به گفتمان مهدوی، گفت: دانش‌آموزان با شبهات مهدوی آشنا می‌شوند و در این مسابقات به صورت گروهی با ایجاد شبهه و پاسخگویی به شبهه به مرحله بالاتر صعود می‌کنند.

کاظمی، موفقیت کشور را در گرو موفقیت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کشوری قوی خواهد بود که آموزش و پرورشی قوی داشته باشد.

سروستان میزبان مسابقات قرآنی دانش‌آموزان

بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز از شهرستان‌های فسا و سروستان در مسابقات قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش سروستان هم خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور دانش‌آموزان فسا، شیبکوه، ششده و قره‌بلاغ در سروستان برگزار می‌شود.

مجتبی فرهادی افزود: بیش از ۴۳۰ دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، نهج‌البلاغه و اذان در این شهرستان باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم