Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

علی بختیار با اشاره به لغو سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به آمریکا برای حضور در مجمع بانک جهانی به دنبال تعلل در صدور روادید برای هیئت ایرانی، بیان کرد: یکی از اقدامات غیر قانونی که اخیرا دولت آمریکا به آن دست زده است، عدم صدور روادید برای مقامات کشورها به منظور حضور در مجامع بین المللی و کنوانسیون هایی است که مقر آن ها در آمریکا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات نشانگر ضعف دولت آمریکا است. عدم صدور روادید برای وزیر اقتصاد و دارایی به  منظور حضور در مجمع بانک جهانی نیز حاکی از ضعف دولت حاکمه آمریکا است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با بیان اینکه هیچ ادله قانونی برای عدم صدور روادید برای مقامات کشورها به منظور حضور در مجامعی که مقر آنان در آمریکاست، وجود ندارد، تصریح کرد: نمونه این اقدامات خصمانه، تعلل در صدور روادید برای حضور هیئت ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بود و این اقدامات این پیام را می رساند که باید مقر سازمان ملل تغییر کرده و در یک سرزمین مستقل قرار گیرد. نباید اجازه اداد که مسائل سایسی غالب شده و حقوق دولت ها برای حضور در مجامع جهانی و بیان مواضع خود تضعیف شود.

بختیار در ادامه تاکید کرد: البته که جمهوری اسلامی باید از مجامع قانونی این موضوع را دنبال کند و به مراجع قضایی بین المللی شکایت خود را ابلاغ کند. ایران از حق قانونی خود محروم شده است و این اقدام آمریکا خارج از چارچوب قواعد بین المللی و اصل برابری دولت ها است. جمهوری اسلامی باید با رویکرد فعالانه این موضوع را  از مجامع قضایی بین المللی دنبال کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: مجمع بانک جهانی وزیر امور اقتصادی و دارایی روابط ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد