Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیپلمات آرژانتینی را به عنوان مدیر کل جدید این نهاد سازمان ملل انتخاب کرده است. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه رافائل گروسی آرژانتینی را به عنوان مدیر کل جدید انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل جدید آژانس بالافاصله وعده داد تا به طور مستقل فعالیت کند و درباره مسائلی مثل ایران، سیاست بی طرفی داشته است.

گروسی 58 ساله جانشین یوکیا آمانو خواهد شد که به علت بیماری جان خود را از دست داد. گروسی رقابت نزدیکی را با کورنل فروتای رومانیایی و معاون آمانو برای احراز این سمت داشته است.

مدیرکل موقت آژانس: همکاری ایران با آژانس همچنان در جریان استنامزد مدیرکلی آژانس: برجام با حسن نیت حفظ می‌شود

وی که با حمایت شدید برخی کشورها از جمله برزیل و ایالات متحده روبرو شده بود، سرانجام در رای گیری سه شنبه توانست دو سوم آرا لازم را کسب کند و 24 کشور از وی حمایت کردند.

گروسی در اظهاراتی در جمع خبرنگاران پس از این رای گیری گفت: من وظیفه خودم را انجام خواهم داد و تصور می کنم وظیفه من اجرای کارها به صورت مستقل، منصفانه و بی طرفانه است.

دیپلمات ها بر این باورند که موضع آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص مسائل و پرونده های مهم از جمله توافق هسته ای ایران، تغییر چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • انتخاب مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی
  • مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد