Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@20:45:18 GMT

آشنایی با جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۸۷۶۷

آشنایی با جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه

ساعت 24-استانبول ترکیه شهری بسیار زیبا و دیدنی ست، به همراه آثار تاریخی بسیاری که از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای جهان به حساب می آید. استانبول پایتخت فرهنگی ترکیه نیز لقب گرفته است، شاید هم به خاطر همین بناهای دیدنی ست که در جهان مشهور و شناخته شده است.علاوه بر اماکن دیدنی استانبول، جاذبه های گردشگری استانبول، آثار تاریخی و سواحل زیبا این شهر شامل ساختمان ها ، فروشگاه ها ، پارک ها و مساجد و کلیساهای بسیار زیبایی است که سالانه گردشگرهای زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به فراوانی دیدنی های استانبول که اهمیت و ارزش بالایی دارند و با ارزش بودن فرصت و زمان سفر توریست ها به این شهر، از بین این ها ما به معرفی ده مکانی که جزو اماکن دیدنی استانبول و جاذبه های گردشگری استانبول هستند و در سفر به استانبول، نباید از دست بدهید را به شما معرفی می کنیم.

قصر توپکاپی Topkapi

اگر می خواهید به یکی از جذاب ترین دیدنی های استانبول، مکانی مجلل و تارخی سر بزنید قصر توپکاپی ترکیه می تواند مکانی مناسب باید. که معماری اسلامی آن با ارائه نحوه چیدمان ستون ها، باغ های باشکوه و حمام و ... از نمونه های کم نظیر در نوع خود محسوب می شود. این قصر در ابتدا به منظور سکونت پادشاهان عثمانی و همسرانشان مورد استفاده قرار می گرفت که شامل حجره ها و حرم خانه و .. بود. در حال حاضر خانه توپکاپی موزه ای زیبا برای پذیرش گردشگران محسوب می شود که مکان مهمی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ ترکیه به شمار می رود.

آب انبار سلطنتی ترکیه

در مرکز شهر استانبول در ترکیه و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه آب انبار سلطنتی را می توان مشاهده کرد که در قرن سوم و چهارم میلادی احداث شد و مکان اصلی تامین آب شهر بود. یکی از تاریخی ترین دیدنی های اسانبول است که بازدید از آن را در سفر به استانبول به هیچ عنوان نباید از دست داد.

مسجد ایاصوفیه ترکیه

بی شک اصلی ترین و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول را می توان مسجد ایاصوفیه دانست که با معماری بی نظیر در نوع خود یک شاهکار محسوب می شود. این بنا در قرن ششم تاسیس شد که در ابتدا کلیسای کاتولیک ها و سپس کلیسای ارتودکس ها محسوب میشد و بعد از اینها به مسجد مسلمانان تبدیل شد. این مکان امروزه به موزه تبدیل شده است که از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول و مکان های مذهبی در جهان به شمار می رود.

حمام ترک

هدف اصلی حمام ترکی به دست آوردن آرامش و دور کردن استرس و تنش با ماساژ است که تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی محسوب می شود. این سنت در طی قرن ها نسل به نسل منتقل شده است و امروزه داری شهرتی جهانی می باشد. درواقع این حمام یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی استانبول است که آرامش را در سفر به استانبول برایتان به ارمغان می آورد.

پیاده روی در پارک امیرگان Emirgan

پیاده روی در پارک امیرگان Emirgan می تواند تجریه ای شیرین باشد این مکان دارای استخر ها و آبشارها و مناظر زیبا و چشم نواز است که آرامش را به روح القا می کند. در دهه 1940 این مکان جز محدوده شهر شد و تبدیل به این پارک زیبا گردید. این پارک تاریخی از شاهدان اتفاقات تاریخی قرن هفدهم و جز زیباترین دیدنی های استانبول است.

بازدید از موزه باستان شناسی استانبول

بعد از بازدید از قصر توپکاپی مراجعه به این مکان زیبا را از دست ندهید. موزه باستان شناسی استانبول در نزدیکی توپکاپی واقع شده و دارای شی های باستانی بسیاری از جمله تابوت اسکندر مقدونی ، تصاویر درب ایشتار بابل و امپراطوری عثمانی و .... است.

خرید در بازار بزرگ استانبول

در صورت سفر به استانبول، گردش در قدیمی ترین مرکز خرید جهان را که تبدیل به یکی از اماکن دیدنی استانبول و جاذبه های گردشگری استانبول شده را فراموش نکنید. بازار بزرگ استانبول در سال 1455 احداث شد و دارای بیش از 3000 مغازه است در این بازار هر چه حتی تصورش را نمی کنید به فروش می رسد از انواع ادویه جات تا صنایع دستی و .... در دسترس قرار دارد.

قصر دولماباغچه dolmabahce

کاخ دولماباغچه بزرگترین قصر ترکیه که قصر دولماباغچه نامیده می شود و یکی از دیدنی های استانبول است، در قسمت اروپایی استامبول قرار دارد. شکوه و جلال عثمانی را می توان در این قصر که از مهم ترین مراکز دولتی امپراطوری عثمانی در سال های 1856 تا 1922 مشاهده کرد. در ساخت این قصر از معماری اسلامی توام با معماری باروک و روکوکو و نئوکلاسیک استفاده شده است.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه یکی از آثار معروف سینان که از بهترین معمارهای دوران عثمانی بود محسوب می شود و البته یکی از زیباترین اماکن دیدنی استانبول. در همه نقاط ترکیه مسجد ها و عبادتگاه های مختلف وجود دارد اما مسجد سلیمانیه از معروف ترین این ها به حساب می آید. این مکان به دستور لطان سلیمان در سال 1550 تا 1557 ساخته شد.

مسجد کبود

مسجد سلطان احمد که به نام های مسجد آبی یا مسجد کبود معروف است، یکی از زیباترین مسجدهای جهان و اماکن دیدنی استانبول محسوب می شود که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع شده است و از نظر معماری شباهت زیادی به هم دارند. شش مناره این مسجد جز ویژگی های خاص آن به حساب می آید . در هنگام عبور از دریا منظره ای چشم نواز را ایجاد می کند که نباید از آن غافل شد.

همگردی

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

محسن معصوم علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان پیرامون دیواره تاریخی کشف در حین عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر، اظهار‌ داشت: این اکتشاف به هیچ عنوان مانع ادامه روند پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر نخواهد شد بلکه در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی و محرز شدن دوره و قدمت تاریخی این دیواره، از آن به عنوان جاذبه تاریخی گردشگری در خیابان باباطاهر بهره‌ خواهیم برد.

وی با بیان اینکه مکشوفات و آثار تاریخی هویت شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به شمار می‌روند، بیان کرد: چنانچه بخواهیم از آثار تاریخی به عنوان مولفه‌های پیشران در توسعه گردشگری یاد کنیم لازم است که برتعداد جاذبه‌های گردشگری افزوده شود بر همین اساس اگر ارزش تاریخی این دیواره در خیابان باباطاهر سندیت پیدا کند قطعا به مجموعه جاذبه‌های گردشگری شهر همدان افزوده خواهد شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان همدان تاکید کرد: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که در هم آن جاذبه‌های گردشگری جدید ایجاد شود و اماکن تاریخی کمتر شناخته شده پس احیا و مرمت، به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

علیزاده با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه بافت و گذر تاریخی شهر همدان به زودی تحولات قابل توجهی رقم خواهد خورد، عنوان کرد: در همین راستا عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان از 10 اردیبهشت ماه امسال با اعتبار 100 میلیارد ریالی شده است.

وی در پایان با اشاره به هزار و 900 اثر تاریخی استان همدان از ضرورت توجه بیشتر به حوزه مستندسازی و ارتباط با جامعه در مرمت و احیای بناهای تاریخی خبر داد و گفت: ارتباط بیشتر با جامعه و انتشارات اخبار برآمده از کاوش‌های میراث فرهنگی ضروری است زیرا تعاملات پیوسته با جامعه و دیگر دستگاه های اجرایی استان بستر توسعه گردشگری و در ادامه توسعه پایدار برای همدان در این زمینه را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا