Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم نوشت استعفای ناگهانی سعد حریری، نخست وزیر لبنان پس از تظاهرات ۱۳ روزه مردم تحلیل‌های متعددی را از علل و سناریو‌های پیش روی این کشور در بیروت و سایر کشور‌های عربی به دنبال داشته است.

برخی معتقد هستند که وی برای فرار از مسئولیت استعفا داده است و این کار نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به بحرانی شدن اوضاع دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، برخی دیگر اعتقاد دارند این کار اقدامی شجاعانه بوده است و احتمال آن بسیار زیاد بوده است که وی به درخواست مردم پاسخ بدهد و نگذارد اعتراضات در سایه تنش‌های فرقه‌ای روزافزون به جنگ داخلی تبدیل شود.

سعد حریری که از اولین روز اعتراضات مردمی، استعفا از سمت نخست وزیری را نپذیرفته بود ظهر روز سه شنبه در پیامی کوتاه اعلام کرد که تلاش‌هایش به بن‌بست رسیده است و استعفایش حتمی است، اما میشل عون، رئیس جمهور لبنان، که از این اقدام غافلگیر شده بود، از وی خواست در تصمیمش بازنگری کند و موضع قطعی خود را در این خصوص مبنی بر پذیرفتن یا نپذیرفتن این استعفا اعلام نکرد. عون گفت نیازمند برقراری تماس‌هایی با حزب الله و جنبش امل است.

این اعلام استعفا در حالی مطرح شده است که سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان نیز در سخنان چهار روز پیش خود اعلام کرده بود که نخست وزیر به تعهدات خود پایبند باشد تا از به وجود آمدن شکاف سیاسی اجتناب شود.

در حال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لبنان سعد الحریری حزب الله لبنان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب «نسل نو» با نگارش نامه‌ای از حضور در این حزب استعفا دادند.

تاکنون آلما فرامرزی، نوید خاصه باف و امیدعلی پورحسن سه تن از اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو هستند که از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.

«عدم برگزاری جلسه شورای مرکزی در یک سال گذشته» و «موضع‌گیری‌های ناصواب دبیرکل حزب» عمده دلایلی است که در نامه استعفای این اعضا دیده می‌شود.

دبیرکلی حزب نسل نو را مهدی اقراریان برعهده دارد. اقراریان از سوی اطرافیانش به اختلاف افکنی بین شورای شهر و شهردار تهران متهم شده است. 

منتقدان اقراریان می‌گویند وی با پوشش انقلابی وارد لیست شورا شد، اما مواضع وی در راستای اختلاف افکنی است به نحوی که غالبا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد. 

برخی دیگر با استناد به سامانه پیامکی حزب نسل نو، مدعی هستند که وی پس از انتخابات مجلس، این سامانه را جهت اختلاف بین رئیس مجلس و شهردار تهران فعال کرده است.

البته یک عضو شورای شهر به خبرنگار فارس گفت علت تغییر موضع آقای اقراریان ربطی به موضوعات سیاسی ندارد و تحلیل‌های در این زمینه اشتباه است.

وی افزود اختلافات پیش آمده عمدتا مربوط به مسائل شهری و سلایق مدیریتی است. مثلا آقای اقراریان با توجه به سکونتشان در منطقه ۸ شهرداری توقع داشتند که شهردار این منطقه با نظر وی انتخاب شود که عدم موافقت شهرداری با این موضوع آغازگر این اختلافات بوده است. در سایر موارد نیز اختلافات از همین تفاوت سلیقه هاست و بی جهت نباید آن‌ها را با عینک سیاسی تحلیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم