Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباطات و تعاملات فرهنگی و آموزشی دو جانبه بین ایران و افغانستان گسترش می‌یابد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد پیمان، آمر معارف شهر هرات و حبیبی، رییس اتحادیه مدارس مدارس خصوصی هرات و یوسفی، معاون اتحادیه مدارس هرات (6 آبان‌ماه) با حضور در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با «علی‌ اصغر رضایی‌دستجردی»، وابسته فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حبیبی در سخنانی، از همکاری و حمایت خانه فرهنگ ایران در هرات برای تجهیز مدارس خصوصی و کتابخانه‌های این شهر قدردانی کرد و گفت: کتاب‌های اهدایی خانه فرهنگ ایران به مدارس خصوصی و کتابخانه‌های هرات به ویژه کتاب‌های کمک آموزشی قلم چی موجب پیشبرد اهداف علمی مدارس شده است.

 

محمد پیمان هم در سخنان خود، با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی بین ایران و افغانستان عنوان کرد: در شرایط کنونی که جهل و بی‌سوادی در سنین بالا این کشور غوغا می‌کند و سبب می‌شود عامل دست بیگانگان شوند و به جنگ و کشتار بپردازند، پرداختن به معارف و برنامه‌های آموزشی برای نسل نو و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم خدمت بسیار با ارزش و والایی به شمار می‌رود.

 

در ادامه، رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به برگزاری همایش تقدیر از برگزیدگان مسابقه سیرت النبی(ص) و مسابقه بین‌المللی ریاضیات کانگورو افزود: مرکز فرهنگی ایران در هرات آماده هر نوع خدمت فرهنگی، علمی، آموزشی به جامعه و مردم افغانستان است، چراکه اگر حوزه آموزشی در افغانستان تقویت شود، می‌تواند کمک بسیاری به حل مشکلات و ناامنی‌های موجود در این کشور کند.

 

در ادامه این نشست مقرر شد؛ رییس معارف هرات جهت تنظیم هرچه بهتر و بیشتر اهداء کتاب‌های کمک آموزشی قلم چی به ترتیب اولویت‌های موجود، مدارس شهر هرات را به مرکز فرهنگی معرفی کند تا از کتاب‌های کمک آموزشی بهره‌مند شوند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع ماه صفر کانون های مساجد پیاده روی اربعین امام رضا ع اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان تعاملات فرهنگی افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان