Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسابقه سخنرانی تریبون با هدف ارتقای مهارت‌های سخنوری، فن بیان و ارتباط موثر، برای هفتمین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که در این مسابقه آموزشی-رقابتی ۱۳۱۵ نفر از سراسر کشور در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال شرکت کردند.
شرکت کنندگان این مسابقه در بازه زمانی خرداد تا مهر ۹۸ در سه مرحله، مهارت‌های سخنوری و فن بیان را در کارگاه‌های آموزشی آموختند و سپس با یکدیگر به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روز فینال این مسابقه ۱۰ فینالیست بزرگسال و ۵ فینالیست بخش دانش‌آموزی سخنرانی های خود را ارائه دادند. هر فینالیست سخنرانی ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای خود را با موضوعی آزاد برای حاضران ارائه کرد. سپس همه فینالیست‌های بزرگسال مراحل سخنرانی بداهه را انجام دادند. شرکت کنندگان ابتدا یک کلمه به قید قرعه از داخل تُنگ برداشته و ۳ دقیقه فرصت فکر کردن داشتند و سپس باید ۳ دقیقه در مورد آن کلمه صحبت می کردند.
در مرحله تصاویر بداهه نیز هر شرکت‌کننده براساس تصاویری که از قبل ندیده بود باید صحبت می کرد. 
این مسابقه با حضور بیش از ۷۰۰ تماشاگر برگزار شد.
در این مسابقه براساس تجمیع آرای داوران و تماشاگران نفرات برتر بخش بزرگسال به ترتیب بتول ناصری، محمدحسین لریجانی و پریسا خان محمدی بودند و نفرات برتر بخش دانش‌آموزی‌ نیز به ترتیب علیرضا سرفرازیان، فروغ سادات حجازیان و مهدیس آفَرد معرفی شدند.
همچنین بنا به سنت چندساله در این مسابقه، برترین شرکت‌کنندگان در حوزه‌های تخصصی نیز معرفی شدند. در بخش بهترین محتوا رضا پورمحمدی، بخش بهترین اسلایدسازی محمدحسین مالکی، بخش خلاقانه‌ترین سخنرانی یاسر کشکولی و بخش شجاع‌ترین سخنران سعیده دشتبانی معرفی شدند.
در ابتدای این مراسم اصفهانی پور رییس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مهارت‌های ارتباطی موضوعی بسیار مهم است که کمتر در مدارس و دانشگاه‌ها به آنها پرداخته می‌شود و مهارت سخنوری با وجود تأثیر زیادی که بر زندگی انسان‌ها دارد، آموزش اصولی و صحیحی برای آن وجود ندارد. 
رییس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در مهندسی صنایع نیز این مهارت بسیار کاربردی است؛ چرا که یک مهندس صنایع با توانایی سخنوری مناسب می تواند بسیار کارآمدتر از سایر مهندسان صنایع باشد.
منصور ضابطیان که در  سال ۹۴ نیز به عنوان داور در این مسابقه حضور داشته، به نمایندگی از هیات داوران نیز در این مسابقه با بیان اینکه انتظار این استقبال تماشاگران را در ابتدای صبح یک روز کاری نداشته است، گفت:‌ مسابقه چالشی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی و سخنوری است. 
سعیده دشتبانی با وجود مشکل جسمانی به عنوان شجاع‌ترین سخنران روی سن آمد و برای مخاطبان چند دقیقه‌ای صحبت کرد. 
وی از مشکلی که از کودکی برایش پیش آمده بود و تمام زندگی وی را تحت شعاع قرار داده بود، سخن گفت و اینکه مدتی است اجازه نمی‌دهد این معلولیت تأثیر خاصی روی فعالیت‌هایش بگذارد؛ به این شکل که اکنون در یک شرکت مشغول به کار است و فعالیت اجتماعی خوبی نیز دارد. 
سخنرانی وی به شدت مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت و آن‌ها چند دقیقه ایستاده دشتبانی را تشویق کردند.
باتوجه به اینکه که یکی از رسالت های مسابقه سخنرانی تریبون، شناسایی استعدادها و کمک به رشد و پرورش آنها است، قبل از مسابقه با برخی از نمایندگان شرکت های معتبر هماهنگ شده بود تا برای جذب منابع انسانی در این برنامه حضور یابند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی احسانی مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیر اجرایی المپیاد فناورانه استان تهران با اعلام این خبر گفت: اولین المپیاد ورزشی فناورانه دانشجویی با حضور دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در سه بخش ورزش رباتیک، ورزش های دیجیتال و فیجیتال و فناوری و نوآوری در ورزش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این المپیاد ورزشی به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان، برگزار می شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشجویان علاقه مند به شرکت در اولین دوره المپیاد ورزشی فناورانه تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند جهت ثبت نام به ادرس اینترنتی https://setav.ir.stso مراجعه کنند.

کد خبر 6098224

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • معرفی برترین‌های هفته دوم تنیس ساحلی کیش
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران
  • معرفی برترین‌های مسابقات کاتا جودو بانوان استان همدان
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد