Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه کشورمان نشست کمیته قانون اساسی سوریه را تنها آغاز یک روند سیاسی در این کشور دانست و گفت: ما همواره تاکید کرده‌ایم که تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران پس از دیدار با همتایان روس و ترک خود در ژنو در چارچوب مذاکرات آستانه، در یک کنفرانس خبری مشترک گفت که برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه تنها آغاز یک روند سیاسی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف ادامه داد: کمیته قانون اساسی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد و این، آغاز روند سخت و طولانی حل سیاسی بحران سوریه خواهد بود. آنچه اهمیت دارد این است که این روند برای مردم سوریه قابل قبول و نشان دهنده نتیجه کار و تلاش‌های آنها است.

وی خاطر نشان کرد: روند حل سیاسی بحران سوریه در نتیجه تلاش‌های تضمین کنندگان مذاکرات آستانه (ایران، روسیه، ترکیه) و تلاش نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ممکن شد.

وزیر امورخارجه ایران همچنین گفت: این حقیقت بسیار حائز اهمیت است که هر سه کشور ضامن همواره روی حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید داشته‌اند. ایران بر این باور است که خاک سوریه باید توسط نیروهای سوری و دولت کنترل شود، کسانی که مسئول تضمین امنیت کشور و مرزهای آن هستند.

ظریف افزود: جامعه بین‌الملل نیز می‌بایست از حل سیاسی مناقشات سوریه حمایت کند. هیچ راه‌حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که درباره اهمیت کمیته قانون اساسی که وظیفه آن ارتقاء قانون اساسی است، اغراق نشود. مسائل دیگری نیز وجود دارد؛ همچون مشکلات انسان دوستانه، مسئله زندانیان و آوارگان که باید به‌طور موفقیت‌آمیز به خانه‌هایشان بازگردند.

همچنین در این کنفرانس خبری، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد که تهران، مسکو و آنکارا به همکاری خود با تمام طرف‌های سوری برای تثبیت اوضاع در سوریه و نابودی تروریست‌ها ادامه خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه مشترک وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه در ژنو که یک روز پیش از برگزاری اولین نشست کمیته قانونی اساسی سوریه با یکدیگر دیدار کردند، اظهار داشت: این بیانیه تاکید می‌کند که ما کاملا به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه متعهد هستیم. ما همچنین بر عزم خود برای حذف کامل تروریست‌ها در تمام اشکال آن در این کشور تاکید داریم.

لاوروف با اشاره به حضور نیروهای تحت رهبری آمریکا در سوریه گفت که استقرار این نیروها غیر قانونی است و حضور ایران، روسیه و ترکیه در سوریه از سوی دولت این کشور تائید شده است.

وی همچنین تاکید کرد: حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه کاملا با حضور ایران، روسیه و ترکیه متفاوت است.

مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه نیز در این نشست خبری تصریح کرد: آغاز فعالیت‌های کمیته قانونی اساسی سوریه پیروزی روند آستانه و توانایی آن برای تحقق نتایج را ثابت کرده است.

چاووش اوغلو همچنین راه برقرای ثبات در سوریه را گفت‌وگو میان دولت و مخالفان دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روند آستانه محمدجواد ظريف کمیته قانون اساسی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین

بشار اسد با وجود شرایطی که پشت سر گذاشته است، ثبات موضع کشورش در قبال مساله فلسطین و مقاومت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تاکید اینکه موضع کشورش از زمان ظهور مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده است، افزود که با وجود شرایطی که سوریه از سر گذرانده است، یک لحظه یا تحت هر شرایطی که بوده موضعش دچار تزلزل نشده است.

وی تصریح کرد هر آنچه می‌تواند در حد امکانات موجود ارائه کند، بدون هیچ تردیدی در اختیار فلسطینی‌ها یا هر مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

اسد همچنین خاطرنشان کرد که موضع دمشق در قبال مقاومت، «به عنوان یک مفهوم یا عمل، تغییر نخواهد کرد، بلکه تثبیت‌تر خواهد شد».

وی اشاره کرد رویدادها ثابت کرده است که هر کسی که تصمیمی ندارد هیچ امیدی به آینده ندارد و هر که صاحب قدرت نباشد در این دنیا ارزشی ندارد و هر که در دفاع از وطن مقاومت نکند، در درجه اول لایق وطن نیست.

اسد در سخنرانی خود در نشست گسترده کمیته مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی که روز شنبه در کاخ کنفرانس در دمشق پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد که سوریه «امروز تسلیم نخواهد شد زیرا ماهیت موضوع تغییر و خود دشمن نیز تغییر نکرده است».

براساس گزارش روزنامه الوطن سوریه، رئیس جمهور سوریه در این زمینه با تاکید بر اینکه «تنها متغیر، رویدادها به شکل بیرونی» است، توضیح داد که کشتارها با رفتار رژیم اشغالگر چه تعداد روند کشتار افزایش یا کاهش یابد، اتفاقی نیست.

اسد همچنین با اشاره به اینکه «سوگیری کورکورانه کشورهای غربی نسبت به صهیونیسم چیز جدیدی نیست» تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موقعیت دمشق را تغییر نخواهد داد یا یک تار موی آن را جابجا نخواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تسلیم، احساس کاذب امنیت، شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد اما اسد توضیح داد که این تا زمانی است که ماموریت لازم به پایان برسد و پس از آن مردم، کشورها و ملت‌ها کنار گذاشته می‌شوند.

وی افزود: وقتی از وطن صرف نظر می‌شود این به معنای نابودی و از بین رفتن آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین