Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@15:01:11 GMT

مردم سرخورده شوند به رابین‌هود هم رای می‌دهند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۹۸۹۵

مردم سرخورده شوند به رابین‌هود هم رای می‌دهند

ساعت 24-حدود 4 ماه تا انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس یازدهم باقی است و اصلاح‌طلبان درصددند تا حضوری پرقدرت را به شرط تایید صلاحیت نفرات خود تجربه کنند. نوید اصلاح‌طلبان به جامعه این خواهد بود که با پرچم اصلاح‌طلبی وارد عرصه شده و از هویت خود دفاع خواهند کرد. ابراهیم اصغرزاده می‌گوید: «انتخابات آینده یک فرصتی برای بازسازی سرمایه اجتماعی و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان است و فرصتی است برای اینکه گفتمان اصلاح‌طلبی بازآفرینی بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اصلاح‌طلبان و انتخابات مجلس

انتخابات مجلس یازدهم کم‌کم از راه می‌رسد و جریانات سیاسی خود را برای حضور در این آوردگاه مهم و حساس آماده می‌کنند. اصلاح‌طلبان نیز درصددند که با برنامه‌ریزی مدون و استراتژی‌های مشخص بازهم موفقیت سال 94 این بار اصلاح‌طلبانه‌تر تکرار کنند. از این رو به اتخاذ تصمیمات مهمی پرداخته‌اند. اینکه در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد و پروژه تحریم انتخابات را کنار گذاشته‌اند و از سوی دیگر نیز با وجود تجربه ناموفق ائتلاف در سال 94 که فرجام خوب و خوش‌یمنی برای اصلاح‌طلبان نداشت، این بار قرار است که با هویت مستقل و پرچم اصلاح‌طلبی وارد انتخابات اسفند 98 شوند. با این وجود مشکل اصلی اصلاح‌طلبان بحث نظارت‌ها و بررسی صلاحیت‌هاست. در همین راستا امیدها بر این است که با توجه به شرایط جامعه، فضای بین‌الملل و در راستای مشارکت حداکثری مردم کسر قابل توجهی از اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شوند تا آنها نیز بتوانند با تمام ظرفیت خود وارد انتخاباتی رقابتی شوند و با حضور گسترده مردم بازهم پیروزی را از آن خود کنند. گرچه نباید اصلاح‌طلبان از اقناع افکار عمومی و صحبت صادقانه با مردم به سادگی عبور کنند بلکه باید با رویکردی شفاف شرایط را برای مردم تشریح کرده و آنها را به حضوری پر شکوه و گسترده در انتخابات فرابخوانند تا هم انتخاباتی حداکثری رقم بخورد و هم اصلاح‌طلبان احتمال پیروزی بیشتری پیدا کنند.

بی‌اعتمادی موجب سرخوردگی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص لیست اصلاح‌طلبان و سرلیستی عارف اظهار داشت: فکر می‌کنم آقای عارف به احتمال زیاد کاندیدای مجلس نخواهند شد، اما در مورد لیست سال 98 باید بگویم استراتژی مسلط بر جبهه اصلاحات این است که جریان اصلاحات کاندیداهایی را معرفی کنند که اصلاح‌طلب باشند. بنابراین راهبرد ائتلاف طرفدار زیادی در جبهه اصلاحات ندارد. در حقیقت در این دوره قرار نیست ما بین بد و بدتر دست به انتخاب بزنیم. خبرآنلاین نوشت؛ ابراهیم اصغرزاده در مورد احتمال عدم تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان گفت: ما باید منتظر باشیم تا شورای نگهبان غربالگری و گزینش‌های خودش را انجام بدهد، بعد بیاییم از میان کاندیداهایی که شورای نگهبان تایید کرده، لیستی را به مردم معرفی کنیم. این یک شرکت بدون قید و شرط است که رای کمی در اصلاحات دارد. اکثر نیروهای اصلاح‌طلب معتقدند که انتظار مردم این است که اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلب بمانند و به اصول و منشور خودشان وفادار باشند و به مردم بگویند چه چیزی را می‌خواهند اصلاح کنند. وی افزود: اینکه ما مدام از مردم رای بگیریم و ریش گرو بگذاریم و بگوییم حالا شما بیایید و به کاندیداهایی که گاهی ناشناس هستند رای بدهید و بعد وقتی آنها به مجلس می‌روند نتوانند کاری را انجام بدهند، مردم نه تنها به جریان اصلاح‌طلبی بلکه به مجلس و انتخابات نیز بی‌اعتماد می‌شوند. دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ادامه داد: این بی‌اعتمادی الان دامن سیاستمداران را گرفته است. این وضعیت بی‌اعتمادی به بالایی‌ها، به خصوص به سیاست‌، برای جامعه ما آفت بدی است. بی‌اعتماد شدن به سیاست می‌تواند موجب سرخوردگی عمومی، ناامیدی و ایجاد بستری برای خیزش‌های رادیکال شود. اصغرزاده اضافه کرد: این وضعیت موجب خواهد شد یک رابین هودی بیاید و بگوید من فلان کار را می‌کنم و عوامفریبی کند و رای از مردم بگیرد. اصلاح‌طلبان نسبت به این وضع احساس مسئولیت می‌کنند.

فرصت بازسازی اصلاحات

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان ابراز داشت: توازنی میان اختیار و مسئولیت در کشور وجود ندارد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص انتقادات به اصلاح‌طلبان و لیست 94 اظهار کرد: من می‌خواهم بگویم اصلاح‌طلبان نود درصدشان زیر آب هستند و فقط ده درصدشان را شما دارید می‌بینید، به‌خاطر اینکه بخش زیادی از جامعه ایران طرفدار زندگی خوب، تعامل و سازگاری با دنیاست. به همین دلیل امکان بازسازی و بازآفرینی اصلاح‌طلبان وجود دارد. اگر اصلاح‌طلبان قادر بشوند و اگر ما به مجلس برویم بخش‌های پنهان اقتصادی را آشکار می‌کنیم، کسی که دارای اختیار است باید مسئولیت کارش را بپذیرد. اگر این شعارها را بدهند و پایش بایستند، افرادی را انتخاب می‌کنند که برای مردم باورپذیر باشد. وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم از انتخابات آینده نمی‌توان به راحتی گذشت، فرصتی برای بازسازی سرمایه اجتماعی و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان است و فرصتی است برای اینکه گفتمان اصلاح‌طلبی بازآفرینی بشود. این بازآفرینی و بازسازی گفتمان و بدنه اجتماعی می‌تواند موازنه را تغییر دهد. عضو پیشین شورای شهر تهران عنوان کرد: اصلاح‌طلبی نتیجه و سرنوشت بی‌تردید آینده کشور است. بازگشت به یک قانون اساسی و یک مجلس در تراز آن قانون اساسی، هنوز می‌تواند جامعه را امیدوار کند و نشان خواهد داد که ملت ایران می‌تواند ملتی باشد که برای دنیا حرف داشته باشد و ملتی اهل گفت‌وگو باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار کرد: بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است،

«محمد صالح جوکار» در جمع نمایندگان کارگران در استان یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز کار و کارگر، گفت: جامعه کارگران زحمتکش و شریف، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که باید در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برداشت.

وی یکی از مشکلات کارگران را نبود امنیت شغلی بیان کرد و افزود: این که کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار او مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر این که حل مشکلات کارگران در سایه تفاهم و تعامل مسئولان کشور در بخش‌های مختلف مرتفع خواهد شد، اضافه کرد: چند مورد از قوانین کار مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به این که جامعه کارگری استان یزد بسیار نجیب و سخت‌کوش هستند، ادامه داد: واژه «قناعت» که مطرح می شود، در جامعه کارگری و سبک زندگی آنها، به عینه قابل مشاهده است.

جوکار با بیان این که بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است، اظهار کرد: اگر این قانون به درستی عملیاتی شده بود نباید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به امنیت شغلی کارگران دغدغه داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تأکید کرد: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، گفت: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان به تصویب رسید ولی امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن به حالت قبل بازگردانیده شود.

وی در ادامه بهترین راه مطالبه حق و حقوق کارگران را برگزاری جلسات رؤسای تشکل‌های کارگری با مسئولان استان است، افزود: همانگونه که نمایندگان مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند، رؤسای تشکل‌های کارگری نیز چون با کسب آراء کارگران منصوب شده‌اند، باید پیگیر مطالبات این قشر باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: روز کارگر، باید به گونه ای شایسته و با حضور کارگران، برای تجیل از مقام کارگر برگزار شود؛ نه اینکه بدون حضور آنها و تنها با حضور تعداد اندکی از کارگران و مسئولان استان باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر این نماینده مجلس، جوکار در پایان با بیان اینکه با شعار دادن، مشکلات کارگران حل نمی شود، اذعان کرد: نشست ها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد؛ فلذا با شعاری صحبت کردن، نمی توان این مسائل را حل کرد، بلکه تلاش باید در جهت رفع این مشکلات باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟