Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به لزوم آمادگی در مقابل بارندگی‌ها اخیر گفت: آب منطقه‌ای هر ۶۷ نقطه بحرانی تهران و ۵۲۰ نقطه شهرستان‌ها را تا شنبه اعلام کند. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه مدیریت بحران با اشاره به بارندگی‌های اخیر تهران اظهار داشت: از اول آبان تا 8 آبان ماه 98،  70 میلی‌متر باران در تهران داشیم که اگر میانگین بارندگی تهران 240 میلی‌متر  باشد در واقع در مدت یک هفته 28 درصد بارندگی را شاهد بودیم که می‌طلبد مدیریت، برنامه های علمی و برخورداری از تجهیزات لازم را مدنظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه رشد بارندگی در کشور/ بارش‌ها 51 درصد بیش از متوسط درازمدت+جدولپیش‌بینی افزایش بارندگی تهران تا عصر یکشنبهترافیک سنگین در جاده چالوس/ بارندگی در جاده های 10 استان

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه می‌تواند اثربخش‌ترین، ارزان‌ترین و موثرترین اقدام در  مسیر کاهش آسیب‌های جسمی و انسانی باشد افزود: در تهران به سبب تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای غیرمجاز، کمبود امکانات و تجهیزات و واقعیت‌های اقلیمی به دلیل وجود 7 رود دره، 67 نقطه بحرانی در شهر تهران و 520 نقطه بحرانی در شهرهای پیرامونی وضعیت خاص خود را دارد.

استاندار تهران تأکید کرد: در بارندگی یک هفته اخیر در نقاطی از جمله  بزرگراه فتح، بزگراره آزادگان، جاده مخصوص، چهاراره برق، بلوار امام علی با آبگرفتگی مواجه بودیم همچنین 12 نقطه ویژه در تهران داریم که در سیل فروردین‌ماه امکانات شهرداری در این نقاط مستقر بود و امسال باید جدی‌تر نسبت به اقدامات پیشگیرانه عمل کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه شرایطی فراهم کرد که در سیل فروردین ماه آسیب نبینیم گفت: امسال باید با شدت و قدرت بیشتری آمادگی داشته باشیم چرا که شروع فصل آبی 98 -99 بارندگی بیشتری داشته باشیم و باید هم‌افزایی و همکاری لازم از بروز حادثه و بحران جلوگیری کنیم.

وی سپس تصریح کرد: آب منطقه‌ای هر 67 نقطه بحرانی تهران و 520 نقطه شهرستان‌ها را تا شنبه اعلام کند ضمن اینکه کارگروهی بر اساس دستور وزیر جهت پهنه‌بندی آسیب‌پذیری سیل به ریاست معاون عمرانی و رئیس ستاد بحران و عضویت دستگاه‌های استان شکل بگیرد تا نسبت به پهنه‌بندی آسیب‌پذیری سیل اقدام کند.

استاندار تهران در پایان با اشاره به لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها جهت مواجهه با بارندگی خاطرنشان کرد: هر رودخانه‌ای که نیاز به لایروبی دار بلافاصله انجام شود تا بتوانیم به خوبی از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق دادالله پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه چهارشنبه طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در اثر استمرار بارندگی ها موجب مسدود شدن راه روستایی ۱۰ روستای بخش بروات در منطقه روداب غربی شد.

وی بیان کرد: مجموعه راهداری با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند.

معاون عمرانی فرمانداری بم ادامه داد: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بود که آب وارد منازل روستای خان خاتون شد.

دادالله پور عنوان کرد: به دلیل حجم بی سابقه روان‌آب در رود تهرود، آب حاصل از بارندگی از ۲ پل و مسیر سیل بندها عبور کرد و وارد روستای خان خاتون شد.

سیلاب وارد منازل روستای خان خاتون (منتطه تهرود بخش دهبکری) از توابع شهرستان بم شده است

وی اضافه کرد: ۱۰ منزل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پُمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

وی بیان کرد: سیلاب همچنین به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت این روستا آسیب وارد کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار و آب، برق و گاز روستا متصل است.

وی توضیح داد: بارش باران و تگرگ به زمین های کشاورزی آسیب وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: منازل بافت قدیمی تهرود نیز آسیب جزیی دیدند که کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد مالی خسارت هستند.

نقشه هوایی سیل بندهای جنوب بم و ورودی سیلاب ها در شمال شهر بم

دادالله پور افزود: پیگیری های لازم صورت گرفته و تیم های کمکی توسط مجموعه دهیاری ها و شهرداری های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

وی اظهارداشت: مقداری از آب حاصل از بارندگی های اخیر در گوراب های منابع طبیعی ذخیره سازی شده و در راستای تقویت سفره های زیرزمینی و اکوسیستم منطقه تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در شمال شهر بم داشتیم عنوان کرد: سیلابی که به همراه روان آب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود در مسیر رودخانه هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری