Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن شانقی» روز چهارشنبه در حاشیه آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی روستای گوار علیه نیوکاسل در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح ایمن سازی طیور بومی روستایی استان علیه نیوکاسل ۲۰ مهر همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه به تدریج در تمامی مناطق روستایی شهرستان‌ها ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل این طرح هر چهار ماه یک‌بار در کشور و استان مرکزی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: هشت هزار قطعه طیور بومی همزمان با نخستین روز هفته پدافند غیرعامل در روستای گوار علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
شانقی خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون طیور بومی روستاها سال گذشته به‌صورت نمونه در ۱۱ استان کشور اجرایی شد و امسال این طرح در سراسر کشور انجام‌ شده است.
وی گفت: ۴۰ میلیون قطعه طیور بومی در روستاهای کشور در این طرح علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: نیوکاسل از جمله بیماری‌های خطرناک در طیور است که با خسارت و تلفات بالا همراه است و شیوع آن تا ۹۰ درصد خسارت ایجاد می‌کند.
شانقی گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی روستاهای استان در راستای اجرای طرح های هفته پدافند غیرعامی و مقابله با بیماری نیوکاسل در بین طیور صنعتی و سنتی اجرایی می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری ۵۰۰ در هفته پدافند غیرعامل  استان پیش‌بینی شده که از هشتم تا ۱۴ آبان ماه در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل در شهرها و روستاهای استان اجرا می‌شود.
مسعود فراهانی افزود : اجرای۳۰ رزمایش زیستی، شیمیایی، سایبری، قطع برق و مخابرات از دیگر برنامه های هفته پدافند غیرعامی در استان مرکزی است.
وی ادامه داد: ۵۰ دوره آموزشی و سه همایش استانی نیز در هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود و بهره‌برداری از  ۱۵ مرکز مرتبط با پدافند غیرعامل نیز هدفگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی کشاورزی واکسیناسیون اقتصاد دامپزشکی طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد

سیدسعید جباری گفت: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان گالیکش افزود: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده لود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه