Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به خسارت بارندگی‌های اخیر قزوین به واحدهای مسکونی روستایی در قزوین گفت: خسارات بارندگی هفته گذشته در قزوین در حال محاسبه و تخمین است . ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

قدرت‌الله مهدیخانی گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت:نخستین بارندگی‌های پاییزه در قزوین طی هفته گذشته به بیش از 25 واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تخریب 5 واحد مسکونی در دو روستا در بخش کوهین و مرکزی و خسارت و آبگرفتگی به 20 واحد دیگر از خسارات این بارندگی‌ها به استان بود که منجر به طلف شدن 18 رسا دام سبک شد.

مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: آبگرفتگی دو واحد مرغداری و تعدادی از پل‌ها و خیابان‌های شهری از دیگر خسارات این بارندگی بود.

مهدیخانی گفت: همچنین طی این مدت دو دستگاه خودرو براثر سرازیر شدن سیل واژگون و خسارت دیدند.

وی همچنین از خسارت 1 و نیم میلیارد تومانی سیل به تاسیسات زیربنایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و عنوان کرد: تخریب یک تاسیسات زیربنایی راهداری و حمل و نقل جاده ای و زیرساختی در استان قزوین نیز بر اثر وقوع سیل در هفته گذشته بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت در پی داشت.

مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: بارندگی‌های پاییز امسال در قزوین به تناسب سال گذشته با رشدی بیش از 30 درصدی همراه بوده است و تاکنون نزدیک به 40 میلیمتر افزایش بارش را در استان شاهد بودیم.

مهدیخانی عنوان کرد: به دلیل بسترسازی مناسب در فصل تابستان و لایروبی رودخانه‌های استان و آزاد سازی حریم این رودخانه‌ها خوشبختانه این میزان بارش خسارت چشمگیری نداشت اما طغیان دو رودخانه فصلی در بخش بوئینک و دودهه چای بخش کوهین موجب بروز این خسارات در این دو روستا شد.

بوی سیل می‌آید؛ سیل وعده‌های بی‌عمل مسئولان ایلامی بی‌نتیجه ماندتداوم بارش‌های سیلابی در شمال‌غرب ایران / افزایش گرد و غبار در "تهران، اراک و اهواز"خطر تکرار سیل در جنوب لرستان؛ روستاهای پلدختر بدون حصار در برابر سیلاب + تصاویر

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه به دلیل پایان یافتن سال کشاورزی خسارت چندانی در حوزه کشاورزی و باغی نداشتیم و بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی و باغی از مزارع و باغات استان جمع آوری شده است.

مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: براثر وقوع سیل در بهار امسال به منظور پرداخت خسارت کشاورزان بیش از 1 هزار و 437 فقره پرونده  تشکیل شد و تاکنون 700 نفر از کشاورزان خسارت دیده سیل  وام حمایتی دریافت کردند.

وی بیان کرد: 12 میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب وام ارزان قیمت 4 ساله و 4 درصد با یک سال تنفس به این کشاورزان تعلق یافت و همچنین از همین محل بدهی کشاورزان به بانک‌های استان قزوین تا رقم 53 میلیارد تومان بازپرداخت شد.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: در مجموع خسارت سیل امسال در قزوین چیزی نزدیک به 240 میلیارد تومان در دو بخش مسکن و کشاورزی برآورد شد که از دو محل پرداخت کمک‌های بلاعوض، وام‌های کم بهره و حمایتی جبران این خسارت انجام شده است.

مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: تنها حوزه ای که دولت به ما خسارت پرداخت نکرد خسارت تاسیسات دستگاه های دولتی بود که مثل پل و راه و تاسیسات زیربنایی که با عدم جبران این خسارت‌ها دستگاه‌ها برای تامین دوباره آن‌ها با مشکلاتی مواجه شدند.

مهدیخانی گفت: فعلا وضعیت در استان عادی است و نگرانی وجود ندارد فقط در روزهای بارندگی مردم حتما اطلاعاتی که نیاز دارند از رسانه ها پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که در استان قزوین بیش از 50 گردنه حساس در مسیرهای اصلی و روستایی وجود دارد و شروع فصل بارندگی مردم حتما در مواقع تردد در جاده‌های فرعی در استان قزوین زنجیر چرخ، البسه گرم و بنزین کافی به همراه داشته باشند.

مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: در بارش‌های هفته گذشته در استان قزوین در ارتفاعات شاهد بارش برف بودیم که باید افرادی که در این مسیرها تردد دارند حساسیت ویژه‌ای روی این مسئله داشته باشند.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امدادی در تمامی ساعات شبانه روز در خدمت مردم هستند و حتی اگر در جاده‌های فرعی مردم با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با تماس با 110 و 125 اعلام نیاز به کمک کنند و مطمئن باشند در حداقل زمان ممکن خدمت رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41364/P/S6,63/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس

روایت زیر از کتاب «الاختصاص» منتشر می‌شود.

امام موسی کاظم علیه السلام:

لَیس مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفْسَهُ فی کُلِّ یَومٍ ، فإنْ عَمِلَ خَیرا اسْتَزادَ اللّه َ مِنهُ وحَمِدَ اللّه َ علَیهِ ، و إنْ عَمِلَ شَیئا شَرّا اسْتَغْفَرَ اللّه َو تابَ إلَیهِ

از ما نیست کسی که هر روز به حساب خود رسیدگی نکند و ببیند که اگر کار نیکی انجام داده است از خداوند توفیق انجام بیشتر آن را بخواهد و خدا را بر آن سپاس گوید و اگر کار بدی انجام داده است از خدا آمرزش بخواهد و توبه کند.

الاختصاص : ۲۶

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی