Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در هفت ماه امسال بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه صادر شد. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

خلیل حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در هفت ماه امسال یک میلیارد و 201 میلیون و 434 هزار و 157 دلار کالا به وزن دو میلیون و 842 هزار و 166 تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 26 درصد و از نظر وزن 16 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: 644 میلیون و 935 هزار و 64 دلار با وزن یک میلیون و 526 هزار و 641 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه،  پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 23 درصد و از نظر وزن 28 درصد کاهش داشته است.

وضعیت تولید و صادرات نفت‌خام ایران به روایت آمار+ جدولصادرات محموله صادراتی گاز مایع فاز 19 پارس جنوبی از بورس انرژیمحصولات صادرات محور در اردبیل تولید می‌شود

حیدری گفت: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 556 میلیون و 499 هزار و 93 دلار کالا با وزن یک میلیون و 315 هزار و 525 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن پنج درصد افزایش و از نظر ارزش 30 درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرده، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نوردشده، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی ، پنیر، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، هندوانه تازه، انواع کاشی دیواری، آهن یا فولادتخت نوردشده با پهنای حداقل mm600 آبکاری شده یا اندودشده باروی، بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین‌کننده افزوده‌اند، ماست، رب گوجه فرنگی، سوسپانسیون، انواع محصولات نایلونی و پلاستیکی، سفره یکبار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

حیدری مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در هفت ماهه سال 1398 از گمرکات استان کرمانشاه را 682 نوع کالا عنوان کرد و گفت:  در این مدت  در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 26 کشور صادرات قطعی انجام شده است.

انتهای پیام/ ع

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند