Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امور ارتباطات رسانه ای دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی، دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات برای حضور در بخش مسابقه مقالات رادی شناسی تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه آتی (۱۶ آبان ۹۸) تمدید شد و لازم است متقاضیان در فرصت باقیمانده نسبت به تکمیل و ارسال مدارک برای حضور در این بخش اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره با توجه به تماس های مکرر پژوهشگران، دانشجویان و محققان متقاضی شرکت در بخش مسابقه مقالات رادی‌شناسی برای تمدید ارسال چکیده مقالات، این زمان تا ۱۶ آبان تمدید شد و از این رو دبیرخانه جشنواره از متقاضیان درخواست کرد مدارک لازم را به نشانی اینترنتی festivailraditheater@gmail.com  ارسال کنند.

بخش مقالات رادی‌شناسی دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی به صورت رقابتی برگزار خواهد شد. پژوهشگران علاقه مند سراسر کشور می توانند متقاضی حضور در این بخش جشنواره باشند. همچنین نسخه کامل مقالات انتخاب شده در مرحله نخست نیز باید در قالب نرم‌افزار ورد و پاورپوینت حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۰ آذر ۹۸ به دبیرخانه جشنواره تحویل شود.

مؤسسه­ فرهنگی هنری اکبر رادی با همکاری نهادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی؛ از جمله خانه تئاتر، شهرداری تهران و اداره‌کل هنرهای نمایشی، دومین دوره‌ جشنواره تئاتر اکبر رادی را از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ (۱۸ تا ۲۱ دسامبر ۲۰۱۹) در تهران برگزار می‌کند. این جشنواره شامل بخش های مختلف از جمله بخش های رقابتی نمایشنامه نویسی، بخش مقالات رادی شناسی، رادیو رادی و بخش غیررقابتی صحنه‌ای همچنین سمینار بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی رئالیستی ایران با تمرکز به آثار اکبر رادی، آنتوان چخوف، هنریک ایبسن، آگوست استریندبرگ و آرتور میلر است. 

اکبر رادی (۱۰ مهر ۱۳۱۸ در رشت، درگذشته ۵ دی ۱۳۸۶ در تهران) نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس معاصر ایرانی و یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان تاریخ زبان فارسی بود. وی به گفته خودش با تماشای تئاتر خانه عروسک هنریک ایبسن در دهه ۳۰ به عرصهٔ تئاتر و نمایشنامه‌نویسی علاقه‌مند شد. در سال ۱۳۳۸ نخستین نمایشنامهٔ خود را با عنوان روزنه آبی نگاشت و نوشتن نمایشنامه های مختلف صحنه‌ای و رادیویی را تا پایان عمر ادامه داد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکبر رادی نمایشنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسابقه ملی «سدید» در ۴ بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت ۳ دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.
براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.
دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند.
برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:
یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای دو نفر
۳ جایزه ۵ میلیون ریالی برای سه نفر
سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد