Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در عسلویه بیان کرد: امروز دغدغه اصلی کشور بحث اشتغال و بیکاری است و در این شرایط، توسعه و تخصصی کردن مهارت‌های فنی وحرفه‌ای برای برطرف کردن این مشکل ضروری است.

او افزود: همان گونه که در۴۰ سال گذشته عمده توجه معطوف به ورود به مراکز آموزش عالی بود در این شرایط باید به فراگیری مهارت با استاندارد‌های آموزشی و صلاحیت‌های حرفه‌ای هشتگانه را بپردازیم تا بتوانیم این نگاه را به تفکری ملی تبدیل کنیم و فضیلت مهارت، مانند تقدس کار در جامعه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با وجود هفت استان ساحلی کشور، روی‌آوری به مهارت صیادی، کشتیرانی و سایر زیربخش‌های مرتبط یک ضرورت ملی است، اما با توجه به اینکه سیاست توسعه و پیشرفت برپایه اقتصاد دریامحور نبوده این بخش هم مغفول مانده‌ است.

هاشمی گفت: نه تنها استان بوشهر، بلکه ایران به علت دارا بودن ذخایر مهم نفت و گاز به عنوان قطب انرژی جهان به شمار می‌رود و توجه به این بخش و تقویت مهارت‌ها یک ضرورت ملی است.

او با اشاره به برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه آموزش مهارت بر اساس دانش و فناوری روز، تصریح کرد: سرعت دانش و فناوری در این بخش به اندازه‌ای است و اگر دیر حرکت کنیم حتی همین فرصت‌های شغلی موجود را نیز از دست می‌دهیم برهمین اساس باید با آینده‌پژوهی بتوانیم مسیر فراگیری مهارت‌ها را متناسب با نیاز و تقاضای بازار هموارکنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مراکز بزرگ صنعتی و کارگاه‌ها نیاز به کارگر تولیدی و خدماتی ماهر دارند برهمین اساس مهارت‌ها باید متناسب با نیاز روز توسعه یابد.

هاشمی ادامه داد: استان بوشهر به علت شرایط خاص اقلیمی در فصل زمستان بسیاری از محصولات نوبرانه را تولید می‌کند با وجود این قابلیت، اما مهارت‌ها هنوز در بخش کشاورزی، دامپروری، صیادی، توسعه گلخانه، پرورش ماهی در قفس به بلوغ نرسیده است.

او تاکید کرد: تلاش می‌شود با هم‌افزایی نهاد‌های غیردولتی و دولتی، آنچه که شایسته کشور و جوانان جویای کار است به فضاسازی‌هایی که به آن‌ها منزلت اجتماعی دهد، روی آوریم.

انتهای پیام/ک

توسعه آموزش مهارت بر اساس دانش و فناوری روز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی عصر امروز در نشست با مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کردستان، کردستان را سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی برشمرد اظهار داشت: امیدواریم ظرفیت‌های نهفته این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به تبیین اهمیت شعار سال و رسالت این حوزه نسبت به این حوزه گفت: رویکرد مهارت آموزی از نکات مهم تحقق این شعار سال است و در این راستا تعهد و مقرر شده که بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش، 200 هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جهش تولید با مشارکت مردم را یک انتخاب راهبردی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره بر این حوزه تمرکز کرده تا با اهداف شوم خود برسد، اما دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 657 مرکز دولتی و 4 هزار و 800 کارگاه و واحد آموزشی، 22 هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد که می‌تواند به آموزش نیروی کار در کشور کمک کند.

عظیمی توسعه مراکز جوار کارگاهی را با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی و برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری در کشور ذکر کرد و افزود: ارتقای این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های این سازمان فنی و حرفه‌ای است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود 40 هزار مربی و 8 هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و عنوان کرد: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است، می‌توان با تقویت مهارت‌افزایی، جهش تولید راه انداخت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود