Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@20:54:29 GMT

نیاز کشور به سم؛ ۲۷ هزار تن

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۰۹۵۵

نیاز کشور به سم؛ ۲۷ هزار تن

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود کشور گفت: نیاز مصرفی سالیانه کشور به سموم کشاورزی معادل ۲۷ هزار تن است.

مهدی یزدی حسینی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۲۷ هزار تن نیاز کشور به سم، حدود ۲۵ تا ۲۶ درصد از خارج از کشور تامین و باقی این میزان نیز در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: در بخش سم مورد نیاز کشور خوشبختانه سازمان حفظ نباتات با تدابیری که در نظر گرفت، موجب شد که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کل سموم و تکنیکال‌ها در نظر گرفته شود تا اکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، ما برای تامین کود و سموم کشاورزی مورد نیاز مشکلی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن وارد کنندگان سم و کود تصریح کرد: در بخش کود مورد نیاز کشور نیز، حدود ۸۰ درصد تامین این محصول مربوط به شرکت خرید خدمات حمایتی است که برای تولید و واردات کود مورد نیاز کشور ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته و معادل ۶ تا ۷ درصد کود کشور توسط شرکت‌های تابعه تامین می‌شود. همچنین، معادل ۷ تا ۸ درصد کود مورد نیاز با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: مواد اولیه سموم مورد نیاز بخش کشاورزی ۱۰۰ درصد وارداتی هستند به این صورت که سموم، تکنیکال‌ها و حلال‌ها از خارج وارد می‌شوند و در داخل با کود‌های داخلی ترکیب یا فرموله می‌شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سم کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند