Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در سال‌های با تغییر مسیر قاچاقچیان از خشکی به دریا، این استان به معبری برای حمل موادمخدر از طریق این آبره به کشورهای حاشیه خلیج فارس و داخل ایران تبدیل شده‌است.

ارسطو ترکمان روز چهارشنبه افزود: در سال‌های گذشته مسیر انتقال مواد مخدر از طریق خشکی انجام می‌شد اما این رویه توسط سودجویان تغییر و  جا به‌جایی آن  از مسیرهای دریایی و در شرایط بد آب و هوایی و توفان به‌صورت ترانزیت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وی اظهار داشت: در هفت ماه امسال ۱۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر توسط دستگاه‌های امنیتی، نیروی انتظامی، سپاه امام صادق (ع)، منطقه دوم دریایی سپاه و گمرک‌های  استان بوشهر کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۳۸ درصد رشد داشته‌است و  ۸۵ درصد آن در حوزه دریا کشف شده‌است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر افزود: وظیفه  و این فعالیت شورا در حوزه‌های مقابله با  مواد مخدر به‌صورت درمان، فرهنگی، پیشگیری، حمایت‌های اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، حقوقی و قضایی و صیانت از بهبود یافتگان مواد مخدر  است و بیشتر دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی، پیشگیری و درمان عضو این ستاد هستند.

وی اظهار داشت: ۱۳ کمپ ترک اعتیاد در سطح استان بوشهر در حوزه درمانی و ۲۶ مرکز سرپایی در مراکز کمپ‌ها فعالیت می‌کنند  و در این مراکز  به مدت ۲۸ روز و یا ۳ ماه تحت درمان قرار می‌گیرند.

ترکمان منش گفت: در طول  مدت زندان مبتلایان به موادمخدر، با همکاری سازمان فنی وحرفه ای آموزش بهبود یافتگان انجام که با یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای،  زمینه اشتغال این افراد فراهم می‌شودتا  دیگر بازگشت به مواد نداشته باشند.

وی بیان کرد: بیشتر افرادی که دارای اعتیاد کم هستند از مراکز درمانی و خدمات دارویی ترک اعتیاد  که در سراسر استان بوشهر فعال است به‌صورت سرپایی خدمات می‌گیرند.

وی از فعالیت ۵ مرکز DAS (  کاهش آسیب در حوزه ترک اعتیاد مواد مخدر) خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر ارایه داروی ترک اعتیاد به افراد درحال ترک، خدمات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی و پیشگیری نیز ارایه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت : سه مرکز "شل تر "  یا سرپناه برای افرادی که در گذشته در مکان‌هایی تجمع و امروزه بدون منزل و ماوا هستند راه اندازی شده که آنان با مراجعه به این مکان‌ها علاوه بر اسکان از خدمات بهداشتی و غذای گرم استفاده خواهند کرد.

وی بیان داشت : با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ، ایجاد کارآفرینی و اشتغال برای بهبود یافتگان نیز استفاده خواهد شد.

ترکمان منش گفت: در حوزه  پیشگیری، "یاری‌گران زندگی" که طرح جدیدی است برای نخستین بار در دیلم استان بوشهر اجرایی و هدف اصلی آن مبتنی بر پیشگیری است تا بتوانیم جمعیت سالم را  حفظ  و از آنان کمک بگیریم.

وی بیان کرد: در این طرح  اطلاع رسانی و آگاهی سازی از زیان‌های موادمخدر برای عموم مردم انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر افزود: در کنار اقدامات فرهنگی و پیشگیری، درحوزه مقابله نیز فعالیت ادامه دارد تا افراد براحتی قادر به دسترسی به مواد نداشته باشند.

وی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد در استان بوشهر به‌صورت داوطلبانه فعال است که افراد معتاد و بی‌خانمان و بدون حامی و از خانه رانده شده با دستور قضایی توسط پلیس جمع‌آوری و تحویل این مراکز می‌شوند.

ترکمان منش گفت: هزینه این عده برای کمک درمان ترک اعتیاد از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی پرداخت  و از طریق این سازمان در اختیار کمپ‌های ترک  قرار می‌گیرد.

وی افزود : برای نخستین بار در استان بوشهر " موبایل سنتر"  در مرکز دشتستان با محوریت خدمات‌دهی همانند اورژانس اجتماعی برای افرادی که گرفتار اعتیاد بوده و قادر به حضور درمراکز درمانی نیستند فعال شده  و کارشناسان به معتادان در محل زندگی خود خدمات ارایه می‌دهند و  در صورت نیاز به بیمارستان انتقال داده خواهند شد.

ترکمان منش تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی از فضای مجازی، گروه‌ها و فعالان اجتماعی برای اطلاع رسانی به خانواده ها در امر پیشگیری از موادمخدر کمک بگیرند.

وی گفت: خانواده‌ها باید نسبت به دوستان و فرزندان خود شناخت داشته و از آنان محافظت و مراقبت کنند.

ترکمان منش با بیان اینکه مواد مخدر با هدف نابودی جوانان وارد کشور می‌شود، افزود: آخرین موادی که وارد استان بوشهر  شده " گل " نام دارد که انتخاب این نام بخاطر فریب جوانان است و ریشه گیاهی دارد و اعتیاد آور است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: روند درمانی افراد دامن‌گیر این مواد بسیار کند انجام می‌شود و خطرات و آسیب های آن چندین برابر حشیش یا بقیه روان‌گردان ها است.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد./ ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند

سرهنگ مصطفی صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهرستان اردستنان، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد افیونی در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح ۴۱ نفر معتاد متجاهر از سطح محلات هدف جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی و با انجام کار دقیق اطلاعاتی نیز تعداد ۲۲ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و در چند عملیات کاملاً هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان خاطر نشان کرد: از شهروندان عزیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی و با این مجرمان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6097189

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!