Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@21:51:26 GMT

هیئت‌ها باید تشکلی خدامحور باشند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۱۸۲۰

هیئت‌ها باید تشکلی خدامحور باشند

به گزارش ایکنا از اردبیل، فاطمه محمدزاده، مسئول واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان، روز گذشته، هفتم آبان‌ماه، در مراسمی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به همت هیئت جامع خواهران فاطمة الزهرا(س) در مهدیه اردبیل اظهار کرد: هیئت، راز سینه‌های سوخته، آه برخاسته از ورای قرن‌ها ایثار و شهادت است، هیئت یک کلمه نیست، یک قاموس است، عطش کام‌های تشنه برای رسیدن به محبوب، رفتن و رسیدن تا انتهای سیرابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت هیئت‌ها در جامع افزود: هیئت‌ها باید تشکلی خدا محور باشد، اهل بیت بسیار دوست داشتند جمع‌هایی را که دور هم بنشینند و از خدا و دین بگویند.

محمدزاده تصریح کرد: راز خلقت چیزی نیست جز حُبّ دوستداران خالق و دوستداران خالق، خاندان عصمت و طهارت‌اند، فاطمه یکی از این بهانه‌های خلقت است و گویی اصلی‌ترین بهانه‌ی خلقت، که با وجودش، رسول بزرگوار و الی گرانقدر محمد(ص) و علی(ع) پا به عرصه‌ وجود نهادند و به دنبال ایشان دیگر انوار مقدّسه بر زمین و زمان تابیدند.

وی گفت: هیئت مذهبی جامع فاطمة الزهرا تشکیلاتی است مردمی و بدون هیچگونه وابستگی به نهادی، متشکل از خانم‌های فرهیخته و چهره‌های دانشگاهی و حوزوی شامل جوانان، میانسالان و کهن سالان، که اساساً با محوریت هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگهداشتن سنت عزاداری در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار ساختار منسجم مردمی، با روال اجرای برنامه‌های هفتگی، ماهانه، فصلی و یا سالانه فعالیت می‌کند.

مسئول واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان ضمن بیان اینکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی رضوی به جوانان معرفی شود تا آن‌ها این سبک را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، گفت: گرایش شدید مردم به فرهنگ رضوی، زمینه مناسب گسترش این فرهنگ در جامعه است.

وی افزود: باید قشر هدف برای معرفی فرهنگ اسلامی جوانان و نوجوانان باشند، چرا که دشمنان نظام اسلامی با ترویج فرهنگ‌های غربی در تلاش هستند تا آینده‌سازان کشور را از راه درست منحرف کنند، برای اینکه بتوانیم جوانان را به سمت ارزش‌های اسلامی سوق دهیم باید آنان را با فرهنگ ارزشمند رضوی آشنا سازیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن اهل بیت هیئت خدا محوری شهادت حضرت زهرا اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

کد خبر 6094270

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام