Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@21:31:17 GMT

ماجرای نذری که عمری دوباره به «مصطفی» داد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۱۹۱۴

شهید مصطفی صدرزاده معروف به «سید ابراهیم» از شهدای مدافع حرم در سوریه است که در تاسوعای سال 94 در منطقه حلب به شهادت رسید. مادر شهید صدرزاده در خاطرات خود خاطره نذر روز تاسوعا برای مصطفی را روایت کرده است که در ادامه می‌خوانید.

«مصطفی سه ساله بود. یک روز طبق رسم هر ساله در خانه مادرم برای ظهر تاسوعا مجلس روضه برگزار کرده بودند، در مجلس روضه نشسته بودیم که یک خانم در را باز کرد و هراسان گفت: موتوری زد و بچه‌تان را کشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من می‌دانستم که این بچه بچه خودم است، چون مصطفی خیلی شیطنت داشت.

حالم زیر و رو شد، طوری که نشستم و نتوانستم تا دم در بروم، همین که چشمم به کتیبه یا ابوالفضل العباس افتاد، گفتم یا حضرت عباس (ع) مصطفای من را نگه دار، او را سربازت می‌کنم. این اتفاق دقیقا یک ربع قبل از ظهر تاسوعا افتاد، این نذر چیزی بود بین خودم و خدای خودم، حتی به پدرش هم نگفته بودم، اما برای سلامتی مصطفی هر سال روز تاسوعا در روضه خانه مادرم شیر پخش می‌کردم.

این ماجرا گذشت تا مصطفی 17 ساله شد، یک روز پیشم آمد و گفت: یک هیأت تاسیس کردم، پرسیدم اسمش چیست؟ گفت اسم هیأت ابوالفضل العباس (ع) است. اشک در چشمانم جمع شد خیلی خوشحال شدم و آن موقع ماجرای نذرم را برایش تعریف کردم.

زمان صدام وقتی روز عاشورا در کربلا بمب‌گذاری کردند مصطفی هم در کربلا بود. خیلی نگران شدم و گفتم حتما برای مصطفی هم اتفاقی افتاده است چون مدت طولانی بود از او خبر نداشتیم. همانجا پیش خودم گفتم یا حضرت عباس (ع) من واقعا دوست داشتم پسرم سربازت شود، حالا درست است اگر در این بمبگذاری شهید شده باشد اجر دارد اما من دوست داشتم سربازت باشد.

من واقعا او را نذر حضرت عباس (ع) کرده بودم و پشیمان هم نیستم. زمانی که خبر شهادت مصطفی را به من دادند همان شب از حضرت زینب (س) تشکر کردم که نذر من را قبول کردند. خوشحالم که حضرت زینب (س) پسرم را به عنوان سرباز برادرشان پذیرفتند.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سوریه شیر عاشورا کربلا زینب حضرت زینب حضرت زینب زینب سوریه شیر کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انفجار مهیب در بابل چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی رجبعلی نژاد مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی بابل گفت: انفجار یک منزل مسکونی در بخش بندپی شرقی بابل بر اثر نشت گاز، علت صدای مهیب در بخش جنوبی بابل بود.

دیگر خبرها

  • ماجرای انفجار مهیب در بابل چه بود؟
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟
  • هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی
  • روبرتو دزربی: مایلم که در برایتون به کار خودم ادامه بدهم
  • اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم
  • عجیب اما واقعی؛ جلسه سمیعی با حجازی در دفتر آجورلو برگزار شد! + عکس
  • سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران| نیما می گوید شکست عشقی خورد و ...
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی؛ به این حیوان علاقه دارم!
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی علیه پرسپولیس