Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:04:39 GMT

رونمایی از استانداردهای بوم‌گردی گیلان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۱۹۹۷

رونمایی از استانداردهای بوم‌گردی گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان  در مراسم رونمایی از استانداردهای آموزش طراحی و تدوین شده در حوزه بوم گردی در رشت بیان داشت: از سال گذشته برنامه های متنوعی را با همکاری استانداری گیلان در راستای تفاهمنامه منعقد شده بین استانداری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طرح ریزی شد که یکی از این تفاهمنامه با دستگاه های متولی مانند صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، نظام مهندسی و اداره امور روستایی استانداری گیلان به منظور توسعه آموزش های بوم‌گردی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسینی اظهار داشت: این برنامه ها به منظور توجه به رسته های اشتغال زای استان گیلان بسط و گسترش آموزش های مهارتی منعقد شده، ضمن این که در طرح تکاپو بسته شماره یک اولویت دار ما در حوزه اشتغال زا موضوع گردشگری است.

وی با بیان این که در همین راستا امروز رونمایی از استانداردهای آموزش طراحی و تدوین شده در بوم گردی استان گیلان که (کد بین المللی گرفته)،  انجام داده ایم که بر مبنای آن آموزش های این حوزه بسط و ترویج می یابد، خاطر نشان کرد: همچنین همزمان با نوشتن این استانداردها، آموزش ها را پی گیری کردیم و دوره های متعدد مشابه استاندارد در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در ادامه بیان داشت: برای این که بتوانیم آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری روستایی را با تقویت بیشتری داشته باشیم، کارهای زیربنایی ارزشمندی انجام شد که یکی از این کارها اخذ مجوز تربیت مربیان حوزه بوم گردی سراسر کشور است.

وی برگزاری دوره های آموزش ویژه برای مدیران بوم گردی را یکی دیگر از برنامه ها عنوان و  خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی برای مجریان و ناظران واحدهای بوم گردی مورد استقبال قرار گرفت که برگزاری برنامه های مختلف در حوزه آموزش بوم گردی را مدیون همکاری دستگاه های مختلف هستیم.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بررسی اسناد بالادستی توسعه و بهره گیری از نتایج طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) استان گیلان که رسته گردشگری و طبیعت گردی به عنوان نخستین اولویت اشتغالزای استان معرفی شده است و با چشم انداز ایجاد جوامع مختلف آگاه و مرفه در همه جای گیلان، ارائه مهارت های لازم به جوامع محلی با هدف (چند منبع درآمدی کردن روستائیان) در حوزه های گردشگری ، بوم گردی و کشاورزی بر پایه آخرین دستاوردهای علمی و مهارتی را در دستور کار خود قرار داده است.

تدوین سند مهارت آموزی گردشگری گیلان، برگزاری همایش تحول اقتصاد گردشگری در استانداری ، برگزاری جشنواره بزرگ مهارت آموزشی گردشگری استان، انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استانداری، انعقاد تفاهمنامه چهارجانبه با اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری و سازمان نظام مهندسی استان ، افتتاح دهکده بوم گردی  از جمله مجموعه فعالیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در رسته گردشگری است.

۲۲ مرکز دولتی فنی و حرفه ای در استان گیلان فعال است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در هشتمین همایش سراسری مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان کردستان اظهار داشت: رویکرد مهارت‌آموزی از نکات مهم تحقق شعار  سال است و در این راستا تعهد داریم طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

 مهرداد عظیمی، با اشاره به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی در این راستا بوده و خادمان کشور باید به برخی موضوعات نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است، افزود: دشمن همواره در این حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند، لذا دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال گام بردارد.

 عظیمی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز جوار کارگاهی، با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید نیاز‌های اساسی کشور ضروری است و ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی سال‌جاری خواهد بود.

به گفته عظیمی، سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ گارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور است و این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در آموزش نیروی کار کارآمد و متخصص در کشور بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از کردستان به عنوان سرزمین استعداد‌های درخشان در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: این استان ظرفیت‌های خدادادی به ویژه نیروی انسانی توانمند و متخصصی دارد که باید به این ظرفیت‌ها در معرفی استان کردستان توجه شود.

وی گفت: مطالبات مردم کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت با تلاش‌های صورت گرفته جامه عمل پوشانده شده است که این اقدامات باید به خوبی منعکس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود