Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:36:48 GMT

طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر امسال تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۲۳۴۷

طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر امسال تکمیل می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر گفت: با روندی که در پیش است طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر امسال تکمیل و وارد مدار می‌شود. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهرداد ستوده ظهر امروز در بررسی روند اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر  با بیان اینکه این طرح نقش مهمی در رونق و احیاء این بافت دارد اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر طرح‌های مهمی از جمله طرح جمع آوری فاضلاب بوشهر تدوین و عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تسریع روند اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر تصریح کرد: با روندی که در پیش است طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون استاندار بوشهربا اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر مصوب شده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال طرح شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر افتتاح  و وارد مدار فعالیت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای خط انتقال فاضلاب تحت فشار ایستگاه پمپاژ 2 به ایستگاه 3 را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ایستگاه پمپاژ فاضلاب 2 در منطقه سه راه گمرک و ایستگاه 3 نیز در چهار راه کشتیرانی قرار دارد که پیشرفت خط انتقال تحت فشار این 2 ایستگاه به طول یک‌هزار 500 متر 90 درصد است.

عبدالحمید حمزه‌پور به پروژه ایجاد ایستگاه پمپاژ شمار یک اشاره و بیان کرد: ایستگاه پمپاژ شماره یک که در منطقه پارک باسیدون بوشهر قرار دارد دارای92 درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد.

 وی، اجرای خطوط پراکنده فاضلاب را در بافت تاریخی بوشهر 5 کیلومتر دانست و تصریح کرد: پیشرفت این بخش نیز 50 درصد اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طول شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر را 32 کیلومتر دانست و گفت: اجرای شبکه فاضلاب منطقه یک چهار محل شمالی که شامل محلات کوتی و بهبهانی است، در محله کوتی در حال اتمام است و به زودی اجرایی شبکه فاضلاب در منطقه بهبهانی و همچنین خط انتقال اصلی فاضلاب آن نیز در خیابان خلیج فارس آغاز خواهد شد .

حمزه‌پور همچنین از پروژه خط انتقال اصلی فاضلاب در خیابان نواب صفوی که به روش لوله‌رانی و به طول 920 متر در حال انجام می باشد را مورد بازدید قرار داد وگفت: این پروژه نیز پیشرفت فیزیکی 15 درصدی دارد.

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بافت تاریخی بوشهر دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد طرح ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی بوشهر با 70 میلیارد تومان اجراء می‌شود 86 میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافت

وی پیشرفت فیزیکی خط اصلی شبکه فاضلاب در منطقه 4 بافت تاریخی که شامل خیابان نادر بوشهر است را 85 درصد دانست و افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه فرعی در منطقه 3 که شامل خیابان صفوی است بیش از 92 درصد، منطقه 2 که شامل محله شنبدی –دهدشتی است حدود 65  درصد و منطقه یک 50 درصد است.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر