Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس خبر داد: حذف پول نقد از چرخه کرایه تاکسی/ رانندگان تاکسی از تاکسیمتر استقبال نکردند رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: حذف پول نقد از چرخه کرایه تاکسی‌های درون شهری با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده در نیمه نخست سال ۹۹ در بندرعباس اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید حسینی‌پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در بسیاری از کلانشهرها پرداخت کرایه تاکسی از طریق دستگاه کارتخوان و یا تاکسیمتر نصب شده در تاکسی ها میسر می شود، اظهار کرد: نصب و راه اندازی دستگاه پوز و تاکسیمتر در تاکسی برای رانندگان هزینه ی مازادی بشمار می رود و این امر موجب شده تا رانندگان دریافت پول نقد از مسافران را در اولویت قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی تاکسی‌متر باید برای مسیرهای ویژه از جمله فرودگاه تعبیه شود تا مقصد انتخابی و مسافت طی شده در آن برای هر مسافر متفاوت است و بر حسب مسافت محاسبه می گردد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس تصریح کرد: در راستای حذف پول نقد از چرخه کرایه تاکسی، برنامه اولویت‌دار این سازمان استفاده و راه‌اندازی نرم‌افزار QR مربوط به تاکسی‌ها است که مسافرها با نصب اپلیکیشن QRکد خوان بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود و ایجاد یک کیف پول الکترونیکی می توانند با بارکد تاکسی هزینه جابجایی خود را به صورت الکترونیک و بدون دخالت پول نقد پرداخت کنند.
حسینی‌پور در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی در ۱۵ خط سطح شهر کار جابجایی و خدمات دهی به مسافران درون شهری بندرعباس را انجام می دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

به گزارش شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به برنامه سازمان تاکسیرانی برای تجهیز تاکسی‌های شهری به دستگاه‌های کارت‌خوان اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته با مدیریت بانک رفاه کارگران استان، شرایط مناسبی برای تاکسیرانان فراهم‌شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه به صورت نقدی و مشکل پول خرد بوده که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه نخست امسال تمامی تاکسی‌های سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

کد خبر 6089862

دیگر خبرها

  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد