Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضا ملک زاده روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنگره ملی و سومین کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در سالن همایش برج میلاد افزود: این موضوع یک دستاورد بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.
وی به رتبه کشور از لحاظ تعداد مقالات و استنادات اشاره کرد و گفت: ما توانستیم رتبه شانزدهم دنیا را از لحاظ تعداد مقالات علمی به دست آوریم، علاوه بر آن ما در استنادات هم این رتبه را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملک زاده بیان داشت: ما در حوزه پزشکی بالینی برای اولین بار در سال گذشته رتبه شانزدهم در سطح دنیا را به دست آوردیم، اما از لحاظ استنادات در این حوزه رتبه ما ۲۱ است و پیشرفتی را در این حوزه مشاهده می‌کنیم.
وی یکی از رشته‌هایی که از همه رشته‌ها وضع بهتری داشت را رشته داروسازی اعلام کرد و گفت: ما در استنادات این حوزه رتبه هفتم را کسب کردیم که این موضوع حتی از فرانسه هم بالاتر بوده است.
معاون وزیر بهداشت بیان داشت: ما از لحاظ تعداد مقالات و استنادات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی، رتبه اول را به دست آوریم.
وی افزود: در پنج سال گذشته مقالاتی که در وزارت بهداشت منتشر شده بیشتر از ۴ میلیون و ۸۰۰ بار دانلود شده است که این موضوع نشان‌دهنده استفاده داخلی و بین‌المللی از این مقالات است.
ملک زاده اضافه کرد: در پزشکی بالینی رتبه اول را کسب کردیم و برای اولین بار توانستیم از ترکیه پیشی بگیریم.
وی ادامه داد: در داروسازی و علوم بهداشتی از لحاظ تعداد مقالات و استنادات رتبه اول منطقه را توانستیم کسب کنیم.
ملک زاده افزود: در فارماکولوژی هم رتبه ۲۰ دنیا را به دست آوردیم که بخشی از آن به علت تعداد کمتر اعضای هیات علمی است.
وی ادامه داد: ما در رشته فیزیولوژی هم رتبه ۳۲ دنیا را داریم که باید اقدامات جدی‌تری برای ارتقاء رتبه علمی انجام شود.
وی به بودجه محدود پژوهشی اشاره کرد و گفت: علیرغم محدودیت بودجه در این حوزه توانستیم رتبه سی ام را به دست آوریم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد اولیه دارو رضا ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟

اکبر یاوری فروشانی، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان گفت: تا پایان اردیبهشت با عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه، قیمت در بازار روند کاهشی به خود می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، او قیمت کنونی هرکیلو هندوانه در میدان مرکزی را ۳ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۳ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان و طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

یاوری قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: محصولات برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با گرمای هوا و افزایش عرضه میوه‌های نوبرانه، قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته است که با رسیدن میوه‌های نوبرانه به تولید انبوه، بازار به تعادل می‌رسد.

دیگر خبرها

  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند